Korst valt af na chemische peeling, heb daar nu licht witroze huid, is dat een litteken?

Ik heb voor het eerst een chemisch peeling gehad. Ik krijg allemaal kleine korstjes en een paar grote op mijn wangen. Nu zijn er een paar afgevallen bijvoorbeeld van mijn kin, daar zie ik geen littekens. Echter op mijn wangen zit er nu een groot licht witroze plek. Hoe lang duurt dit voordat de “normale” kleur terugkomt, heeft iemand ervaring van een chemische peeling? Het lijkt net zoals toen je vroeger van de fiets afviel en dat je knie dan open lag. Als dat korstje wegging, bleef er ook zo’n licht witroze plek over. Ik hoop echt niet dat het een litteken wordt!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Huid
3.5K

Het beste antwoord

Als een chemische peeling door een ervaren arts wordt uitgevoerd is het een zeer veilige behandeling. Als je de instructies goed opvolgt komen bijwerkingen, zoals pigmentveranderingen en huidinfecties weinig voor. Mensen met een donker huidtype hebben de meeste kans op pigmentveranderingen. Deze zijn gelukkig meestal tijdelijk. Het komt bijna nooit voor dat je littekens overhoudt aan deze peeling.
Uiteindelijk zal je dus ook geen lichte vlekken meer overhouden en kleurt je huid gewoon weer bij als je in de zon komt.
Het zal dus geen litteken worden.
Toegevoegd op 07 juni 2020 20:07: tekst
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hey bedankt voor je antwoord! Alleen ik had juist gelezen dat je niet in de zon mag zitten, omdat de huid nog gevoelig is. Maar het kan wel? Ik wil namelijk zo snel mogelijk dat mijn huid mijn “normale” kleur krijgt.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Yandin23
In het begin natuurlijk altijd een voorzichtig zijn met de zon en even insmeren met crème, maar dan gaat get zeker lukken.
Abcde
3 jaar geleden
Elder161 uit je eigen bron onder de kop thuis:
https://www.jeroenboschziekenhuis.nl/middeldiepe-chemische-peeling#paragraph-specific-department-information-26848
lees je dat je 3 maanden na de peeling niet in de zon mag. Als je de zon niet kunt vermijden dien je een sunblock te gebruiken met minimaal factor 40.
Dat vind ik wat anders dan voorzichtig zijn in het begin en even insmeren met crème.
Yadin23 Heb je geen informatie meegekregen van diegene die de peeling heeft uitgevoerd? Als dat niet zo is raad ik je aan deze behandelaar niet meer te kiezen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Abcde Ik heb helemaal geen informatie gekregen. Ik ging na de schoonheidsspecialist voor het verwijderen van mijn onzuiverheden en met geen idee dat ze een chemische (glycolzuur) peeling ging doen. Mijn huid werd daarna heel rood en daarom heeft ze minerale poeder eroverheen gedaan om het te verbergen, want ik moest ook nog 20 minuten ergens heen fietsen en terug (de zon scheen toen fel). Maar ze heeft niks tegen mij gezegd. Thuis heb ik haar geappt of het wel zo hoort dat het zoveel doet, rechterwang kwam zelfs wondvocht uit. Ze stelde mij maar gerust dat het goed komt en dat ik haar product moet kopen (cleanser glycolzuur) voor beter resultaat nu vraag ik me af of deze producten echt beter zijn dan bij de drogist? Mijn huid schilfert nu heel erg, waar het schilfert komt er lichte huid vandaan en hierdoor is mijn huidskleur niet meer gelijk. Op mijn wangen zijn ze het ergst. Toen de korst wegging, was het op de huid een groot licht witroze vlek.
Abcde
3 jaar geleden
Ik zou beginnen met een eetlepel azijn op te lossen in een glas water en daar een theedoek, klein handdoekje of gastendoekje in te drenken zoals aangegeven in in de bron van elder161 onder de kop thuis. Crème heb je niet begrijp ik. Bel morgen even met de huisarts welke crème je kunt gebruiken of ga langs de apotheek voor advies (misschien nog open?).
Ik heb hier geen verstand van maar vrees dat je gebruikt bent als proefkonijn en dat de schoonheidsspecialiste weinig ervaring heeft met deze behandeling. Wordt je gezicht pijnlijk of krijg je meer klachten bel dan de huisartsenpost.