Ik heb een brugneus, is het toegestaan in de Islam om dit recht te laten zetten?

ik weet ni of hey toegestaan is in het islam om een kromme neus recht te zetten want het iriteert me echt zo erg ik denk er leterlijk altijd aan en mij zelfvertrouwen is gwn hele maal weg voel me hele maal ni goed!!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Huid
18.3K

Antwoorden (1)

Cosmetische chirurgie met als bedoeling om jezelf mooier te maken is niet toegestaan. Het lichaam dat Allah ons heeft gegeven is ons toevertrouwd (amanah), daarom is het verboden om er veranderingen in te brengen. De natuurlijke creatie van Allah vernietigen, zowel fysiek als geestelijk, is waar shaytaan van houdt en wat hij anderen beveelt te doen.Hoewel, wanneer er een echte behoefte is, bijvoorbeeld wanneer er een orgaan ernstig is vervormd, de NEUS is beschadigd of een kind wordt geboren met zes vingers etc. dan is cosmetische chirurgie toegestaan.

Dus de vraag is of je neus ernstig is vervormd. Plastisch chirurgie bestaat dus uit twee soorten. De eerste soort is om ‘gebreken’ weg te werken. Hier is niets mis mee. De tweede soort is om de schoonheid te verfraaien, en dit is niet toegestaan.

Als het puur is om je schoonheid te verfraaien dan mag het niet. Heb je er last van (ademen of andersoorts) dan mag het wel.