Hoe kom ik van mijn Acne littekens af en onderhuidse puisten?

Hallo ,k heb last van onderhuidse acne en heel veel littekens .Ik heb van alles geprobeerd om het weg te krijgen LETTERLIJK ALLES ! Van maskers tot aan huisproducten tot aan cremetjes .Tijdje terug deed ik aan een “acne dieet” maar dat hielp ook voor geen meter ! Ik deed er alles aan om mijn gezicht weer normaal te krijgen ik probeerde masker die je zelf kon maken ik gebruikte elke dag citroen/tomaat voor op m’n om het weg te krijgen maar het lukt nog steeds niet .Toen keek ik op internet en zag ik dat sudocrem/luiercreme hielp voor acne en littekens dus besloot ik maar de zalven te gaan halen , toen ik het had gekocht had ik besloten om het die avond op me gezicht te smeren en dan ermee te gaan slapen .Volgende dag kreeg ik een goede resultaat ik deed het 5 dagen lang , maar op een gegeven moment zei me moeder tegen me dat de vriendin van me moeder haar dochter ook nu puisten begint te krijgen ze heeft een crème gehaald. Ze zei tegen me moeder dat ze het al bij der dochter getest had en het werkte goed de crème was (benzyc 5%) dus besloot me moeder het ook voor me te gaan halen . Als iemand iets gaat halen dan ga ik snel opzoeken op internet en kijken wat de mensen zeggen over de crème de meeste waren geen goeie resultaat. Ik heb het geprobeerd een dagje maar het lukte niet . Ik ben bang dat het me huid verpest en het is niet echt nodig omdat ik echt veelmeerlittekensHeb.WatMoetIkDoenMoetIkVerderSudocremWantIkWasEenDagjeGestoptOmdatIkDieBenzcGingGebruikeVandaagHadIkSudoG

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Huid
8.4K
Pieterke
3 jaar geleden
Van één dag gebruiken kun je sowieso weinig tot niets zeggen. Het is me echter niet helemaal duidelijk waarom je met die Sudocreme bent gestopt als die resultaat opleverde. Misschien is het een beter idee om eens naar een schoonheidsspecialiste te gaan zodra dat weer mogelijk is, i.p.v. van het ene middel op het andere middel over te stappen, wat je inmiddels waarschijnlijk ook al een hoop geld heeft gekost. Of vraag anders via je huisarts een verwijzing naar een dermatoloog. Zomaar aan blijven rommelen levert meestal niets op.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dermatoloog via huisarts is beter dan allerlei te gebruiken - te kort of te lang - zo helpt het niet.
Kan hormonaal zijn of iets anders, laat er naar kijken.
Kom je genoeg buiten in de frisse lucht: tuin of balkon?

Antwoorden (1)

Hallo, ik heb een aantal jaar terug ook enorm veel acne gehad. Ook van alles geprobeerd en niks hielp. Toen ben ik aan de pil gegaan, en sinds dien gaat alles in een stijgende lijn. heb nooit meer veel puistjes. Natuurlijk heb ik er afentoe wel nog eens. Maar dat was voor mij wat hielp.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hey ik heb een vraag je weet toch benzyil perioxide crème van de apotheek zou ik dat ook samen kunnen voegen met sudocrem dat ik die apotheek crème als eerst doe ff laten opdrogen en dan sudocrem erop smeer kan dat ?