Wat zijn deze vlekken op mijn been?

Ik heb dit sinds 3 dagen en vraag me af wat het kan zijn.. het lijkt op een moedervlek maar vraag me af of het er gevaarlijk is

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Huid
3.8K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Als je langs plantjes loopt (en die zijn er nu bijna nog niet) krijg je eventueel jeukende uitslag net zoals bij brandnetels of brandblaren zoals bij een berenklauw. Als deze vlekjes groter worden, je ze eventueel ook op je andere onderbeen of voet krijgt en als je misschien wat vocht in je been hebt (laat duimafdrukken in je been achter) MOET je zeker naar de huisarts gaan. Het kunnen voortekenen zijn van iets heel ongemakkelijks.
Let ook op de volgende symptomen:
Een moe, zwaar gevoel in de benen is vaak het eerste verschijnsel van een afvoerstoornis van de bloedvaten. In de loop van de dag worden de enkels dikker door vochtophoping (oedeem). Na verloop van tijd worden uitgezette adertjes en spataderen zichtbaar. Er kunnen bruine verkleuringen en eczeemplekken ontstaan. (ulcus cruris???)
Amadea
4 jaar geleden
Jeuken die plekjes?

Antwoorden (1)

Misschien ben je langs een plantje gelopen waar je een reactie op hebt. Jeukt het ook? Het kan ook zijn dat je het gewoon geschaafd hebt. Ik zou het vewoon nog even aankijken. Als het erger word of als je er last van krijgt zou ik evn langs de huisarts gaan
.