Mijn oorlel zit te dik en ontstoken wat moet ik doen?

Ik heb 4 dagen geleden oorbellen laten schieten en twee dagen geleden zat het ontstoken aan de rechter kant ik weet nu niet wat ik moet doen help me aub en wil ze er niet uithalen want anders groeien ze dicht

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Huid
6.4K

Antwoorden (2)

Zijn je oorbellen van zilver?? Als dat zo is kan dat daar door komen dit komt veel vaker voor.
Gebruik oorbellen van andere materialen ( oa medisch staal ) dan lost het probleem op.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Gebrek aan hygiëne door degene die de gaatjes schoot
Niet op de juiste manier/vaak genoeg schoon gemaakt
Allergie door materiaal zilver, goud of chirurgisch staal zijn de beste.
Bij een ontsteking moet je de oorbellen uit doen totdat ontsteking over is
Reinigen: watje met alcohol

Houdt het goed in de gaten en als het meer opzet, nog roder en vooral pijnlijker wordt, naar de huisarts. Dat betekent een ontsteking en dat kan flink pijnlijk zijn, zeker als je bv in je slaap er op ligt.
@Nastya succes er mee! .