Hoe kom je erachter welke kleurtype je bent?

Ik hoor mensen vaak over verschillende kleurtypes, zoals een zomer- of herfsttype. Hoe weet ik wat voor type ik ben en welke kleuren goed bij me passen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Huid
3K
amc
5 jaar geleden
https://www.sjaalmania.nl/over/welk-kleurtype-ben-jij/ Op deze site is het erg goed uitgelegd en heel uitgebreid.
nounka
5 jaar geleden
Boekjes zoals de libelle, flair,... die doen daar meermaals iets rond.
Mijn oogkleur is ... en mijn huid is ... dan ga je voor dit uitzonderlijke pakket - artikels. Een iets of wat goede winkelhulp zou er ook meer over moeten weten.
Meestal weet een kapper ook wel met welke kleur haar je ( door huid en ogen ) goed staat. Net zoals hij ziet welke snit bij iemand beter past dan een andere. Internet kan je ook raadplegen ik heb een zo'n link hieronder erbij gezet.

Antwoorden (2)

Allereerst kun je dat testen met een online test. Je weet dan welke kleuren (kleding) jou wel en niet staat. Je hebt vier types: lente, zomer, herfst en winter.
Maar het beste resultaat krijg je met doeken in verschillende kleuren: frisse heldere kleuren/ pasteltinten/ warme diepe kleuren/ felle neon kleuren. Maar omdat je thuis waarschijnlijk geen doeken in alle kleuren hebt, kun je ook creatief zijn.
Je moet dan doeken, kledingstukken, shawls, dikke bollen wol........hebben. Zorg dat je van elk type kleur (seizoen) bijvoorbeeld drie items hebt.
Deze houd je dan heel dicht bij je gezicht. Je ziet dan meteen wat jouw gezicht laat opleven of juist niet.
In de test staat overigens heel goed uitgelegd welke kleuren je juist beter kunt overslaan bij welk type.
Personal shoppers, kledingadviseurs etc testen dit ook met doeken in heel veel kleuren, voordat ze aan de slag gaan met klanten. Indien je ervoor wilt betalen, is dit optie drie.
Maar, als je iets mooi vindt en je trekt het aan en je straalt, vooral doen, ook indien het kleurtje eigenlijk niet bij jou past.

https://www.styletoday.nl/fashion/test-welk-kleurtype-ben-jij/
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Er zijn 4 verschillende kleurtypes, we zetten ze hieronder voor je op een rij.

#1 Het lentetype
Lentetypes hebben over het algemeen een warme, lichte haarkleur zoals goudblond tot licht rossig. Hun ogen zijn (grijs)blauw, lichtbruin of groen en de huid is licht met een warme ondertoon, vaak in combinatie met sproetjes. Jouw huid- en haarkleur hebben weinig contrast en je zult niet heel bruin worden in de zon.
Kleuren die je goed staan: warme kleuren zoals mosgroen, koraalrood, goudbruin, inktblauw en alle zandtinten. Maar ook lichte pasteltinten staan je prachtig!
Kleuren die je minder goed staan: donkere, gedempte kleuren en zwart. Maar ook spierwit en kleuren met een te koele ondertoon.

#2 Het zomertype
Het zomertype is een koel type. Dat wil zeggen dat je huid een koele ondertoon heeft - vaak is deze overigens licht - en ook je (vaak blonde) haar heeft geen rode ondertoon. Je ogen zijn blauw of grijsgroen.
Kleuren die je goed staan: koele kleuren zoals blauwgroen, grijsbruin, lavendel, blauwgrijs, aubergine, poederroze, jeansblauw en pastelkleuren met een blauwige ondertoon.
Kleuren die je minder goed staan: zwart, beige, oranje en goud.

#3 Het herfsttype
Het herfsttype is te herkennen aan zijn of haar donkerblonde tot chocoladebruine haar, dat vaak een warme, koperen gloed heeft. Jouw huidskleur is licht tot beige en in de zomer krijg je vaak sproetjes. Je ogen zijn groen tot hazelnootkleurig.
Kleuren die jou goed staan: kaki, terra cotta, bruinrood, mosgroen, oranje, beige, koffiebruin, olijfgroen of abrikoos.
Kleuren die je minder goed staan: blauw, roze en grijs.

#4 Het wintertype
Heb jij een bleke tot donkere huid met een blauwe ondertoon? En is jouw haar donkerbruin tot zwart zónder rode gloed? Dan ben jij een echt wintertype. Het contrast tussen jouw haren, huid en ogen is erg groot.
Kleuren die je goed staan: heldere kleuren zoals rood, groen en blauw. Net zoals bij het zomertype staan alle kleuren met een blauwe ondertoon jou het beste, het verschil is alleen dat jij het beste voor de fellere kleuren kunt gaan.
Kleuren die je minder goed staan: oranje, bruin, perzik en beige.

Meer lezen? Ga naar > https://www.fashionchick.nl/cl/10049/out/