Moet je je net geschoten oorbellen wel of niet draaien?

Ik heb 2 dagen geleden gaatjes geschoten en omdat ze nog een beetje gevoelig zijn als ik eraan kom ging ik eens op het internet kijken of dit hoort, daar las ik dus dat je aan je oorbellen moet draaien zodat ze niet aan elkaar groeien, maar toen ik ze liet schieten zeiden ze dat je dat juist niet moet doen want dan heb je meer kans op infectie... wat moet ik nu doen, wel of niet aan mijn oorbellen draaien?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Huid
19K

Antwoorden (2)

Bij nieuwe gaatjes in je oorlel moeten de eerste oorbellen 6 weken niet eruit gehaald en bij kraakbeen minstens 12 weken niet eruit gehaald worden.
Wel draaien en iedere keer met bv een paar druppels Sterilon erop en draaien om ze schoon te houden.
-----
Pas als je de zweerknopjes er uit mag halen kan je het goed schoonmaken. Doe je het anders, groeien de gaatjes sneller dicht.

-Dus niet eruit en
-vermijden dat je de oorbel te veel onnodig aanraakt.
-Duw de pousettes niet te dicht bij je oor. De pousettes moeten zich altijd aan de achterkant van de oorsteker bevinden om te zorgen voor voldoende luchtcirculatie. Er is een inkeping voor de optimale positie van de pousette.
Succes hoor!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het beste is om je pas geschoten oorbellen 3x per dag te ontsmetten (hierbij ze er niet uithalen!), wanneer je dit doet draai je ze 3x even rond. Voor de rest zou ik ze met rust laten. Dit heeft voor mij altijd heel goed gewerkt.