Is een dagcreme voor zowel mannen als vrouwen geschikt?

Ik ben een man van 25 jaar oud en ben opzoek naar een dagcreme om mijn huid te versterken en te verbeteren. Belangrijk hierbij is dat de creme niet-comedogeen is, dus geen porien verstopt.

Ik ben van plan deze creme aan te schaffen https://marbertshop.nl/gezichtsverzorging/marbert-24h-aqua-booster-creme-normale-huid/ .

Maar deze is eigenlijk bedoeld voor de vrouwen huid, zou dit kwaad kunnen? Of zolang je naar het juiste huidtype kijkt geen probleem?

Wat meer uitleg hierover zou fijn zijn :)

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Huid
5.3K
LeonardN
5 jaar geleden
Zover ik heb begrepen werken al dat soort middelen allemaal niet. Het is vooral om jezelf een goed gevoel te geven. Hoogstes dat je er een soort placebo-effect door krijgt. Maar deze is eigenlijk bedoeld voor de vrouwen huid, zou dit kwaad kunnen?
Nee, als iets niet werkt voor vrouwen kan het geen kwaad voor mannen.

Antwoorden (1)

Net als vrouwen willen mannen hun huid er ook lang goed en gezond uit laten zien. En zij hebben, net als vrouwen, ook een gevoelige huid, acne en een ouder wordende huid. Maar de mannenhuid verschilt erg in zowel structuur als functie.
Door het mannelijke hormoon testosteron produceren de talgklieren ook meer talg. Vooral jonge mannen hebben vaker last van pukkeltjes of acne dan jonge vrouwen. Mannen mogen daarom nooit dezelfde crème gebruiken als hun partner. Hierdoor kunnen de talgklieren verstopt raken waardoor er pukkels ontstaan. Bij de verzorging van hun gezicht hebben mannen een crème nodig met veel vocht en weinig vet.
5 jaar geleden
TurfGraver
5 jaar geleden
Ooit een opmerking van een dermatoloog wat mij is bij gebleven,
"veel huidproblemen ontstaan door cremes, ander kunnen voorkomen worden door gezonde voeding", hmmm. ;-)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een verkeerd gekozen crème die niet bij het huidtype past, kan inderdaad huidproblemen opleveren, zowel bij mannen als bij vrouwen. In dit antwoord verbaasd mij vooral de laatste regel, mannen hebben een crème nodig met veel vocht en weinig vet.
Vocht is zowel voor mannen als voor vrouwen belangrijk, dat vocht voeg je niet toe met behulp van een crème, maar door voldoende vocht uit voeding en drank te halen. Een hydraterende crème kan daarbij helpen, omdat dat zorgt dat het opgenomen vocht in de huid blijft. Of je kiest als man voor een crème speciaal voor mannen, of een crème bedoeld voor vrouwen maakt daarbij niet uit. Ook voor vrouwen is een te vette crème niet goed, buiten dat het de poriën mogelijk verstopt, gaat make-up er ook op drijven.
Je kunt als man probleemloos kiezen voor een dagcrème voor vrouwen, kies een neutraal product dat hydrateert en daardoor helpt de huid op spanning te houden. Dat hoeft geen product van 20 euro te zijn, een goedkoop product werkt net zo goed.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@crea bedankt voor je reactie dit is dus precies wat ik dacht.
@fremar eigenlijk zeg je dus dat de man en vrouwen huid wel verschillen maar qua voeding het zelfde nodig hebben, afhankelijk van het huidtype je hebt. Dus in principe zou het dus niks uitmaken of de creme bedoeld is voor een man/vrouw mits het voor jouw huidtype is.