Wat te doen tegen een vette huid?

De huid van mijn gezicht is nogal vet. Ik gebruik een milde gezichtzeep en een dagcrème voor de droge huid. Ik heb al eerder een dagcrème voor droge en gemengde huid geprobeerd maar heb het idee dat ik mijn huid hier alleen maar verder mee uitdroog waardoor het meer talg gaat aanmaken. Met dagcrème voor droge huis zou je de huid alleen maar extra voeden waardoor je dan hopelijk die balans weer goed krijgt. Het helpt alleen niet. Ben al half jaar hiermee bezig. Wat kan ik het beste doen? Ook tegen glimmen?

6 jaar geleden
in: Huid
2K
Ritsuka
6 jaar geleden
Laat je adviseren bij een schoonheidsspecialist.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Naar de schoonheidsspecialist(e) is een goed idee, deze kan een behandeling op maat voor je plannen en je informeren over geschikte producten en het gebruik daarvan, die passen bij jouw huid. Begin met je dagcrème voor de droge huid te vervangen voor een hydraterende dagcrème met SPF, de dagcrème voor de droge huid is te agressief voor de droge delen van je huid en stimuleert de vette delen talg aan te maken. Gebruik 's ochtends en 's avonds een milde reiniging zonder alcohol, parfum, siliconen, SLS/SLES en minerale olie, vermijdt deze ingrediënten sowieso in al je cosmetica, zij irriteren de huid. Deze producten zijn in alle prijsklassen te koop, hou dus rekening met je budget en geef dat aan als je om advies vraagt. Laat minimaal eens per jaar een huidanalyse maken bij een parfumerie, of schoonheidssalon, omdat je huidtype veranderd in de loop der tijd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als allereerst ben ik het eens met onderstaande reacties. De schoonheidsspecialist is een goed idee. Misschien kun je ook bij anderen kijken want als het goed is heb ik deze vraag al een aantal keren voorbij zien komen!

Antwoorden (1)

Het beste kun je helemaal niks meer smeren. Geef je huid de kans (lees: de tijd) om zichzelf te herstellen. Dus geen crèmes meer smeren en slechts sporadisch wassen met zeep. Gewoon wassen met lauwwarm water.