Gaan mijn sneetjes ooit weg?

Ik heb nu een aantal sneetjes op mijn arm. Ze zijn ong 2 maanden oud en licht wit of roze. In eentje zit nog een soort van gleufje. Ze waren niet perse heel diep maar we kwam net een beetje bloed uit. Gaan deze sneetjes ooit nog weg en gaat dat witte ooit dezelfde kleur als mijn huid krijgen? Maar zullen ze ooit weer verdwijnen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Huid
2K
tinus1969
6 jaar geleden
Wat zegt de huisarts ervan? Dat sneetjes 2 maanden oud zijn, maar nog bloeden, is een slecht teken. Krab je ze open of gebeurt dat spontaan?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
fremar, dit is geen antwoord op de vraag.
fremar
6 jaar geleden
De beste manier om een wond te behandelen, is deze afgedekt te houden met een pleister die te allen tijde zorgt voor omstandigheden voor vochtige wondgenezing. Waarom is dit beter dan uw huid aan de lucht te laten genezen? Het versnelt het herstel van uw huid.
Het voorkomt dat zich een korstje vormt.
Omdat het uw wond soepel houdt.
Omdat het de kans op littekenvorming beperkt en zorgt voor een mooie wondgenezing.
Omdat het huidvriendelijk is. Als u wonden onbedekt laat of standaardpleisters en -verband gebruikt, leidt dit doorgaans tot de vorming van een korst die kan leiden tot ontsierende littekens. Je kan bijvoorbeeld Hansaplast Voor Snelle wondgenezing gebruiken: https://www.hansaplast.nl/products/wondverzorging/snelle-wondgenezing

Antwoorden (1)

Die littekens kunnen met de tijd steeds wat lichter worden. Maar dat duurt jaren. En waarschijnlijk blijf je ze altijd wel een beetje zien.

Hoe kom je aan deze sneetjes?
Heb je het zelf gedaan?
In dat geval zoek iemand waarmee je hierover kan praten. Wel een volwassenen, die kunnen je beter helpen dat een vriendinnetje.
Je kunt sowieso terecht bij je ouders (ook al voelt dit niet zo). En anders de huisarts, je mentor of een vertrouwenspersoon op school.