Kan ik naast olie ook nog gezichtscrème op mijn huid aanbrengen?

Is het de bedoeling, dat ik, na het inmasseren van een paar druppels jojoba-olie, ook nog dag- of nachtcrème op mijn gezichtshuid aanbreng?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Huid
2.4K

Antwoorden (1)

Nee, of jojoba-olie gebruiken of dag- of nachtcrême.

Gezichtsverzorging: voor het slapen gaan je gezicht wassen en vervolgens insmeren met jojoba-olie. Het werkt beter dan nachtcrême volgens mijn bron.
'De volgende ochtend is alles weer vitaal en normaal.'
Overdag kun je het beter niet gebruiken omdat je huid er wel vettig en glanzend van wordt.
Nog meer tips in de bron.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank voor je antwoord. Maar, sorry, ik vergiste me: geldt dit ook voor Baobab-olie (van Kruidvat)?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heb al iets gevonden, eindelijk. Eén van de reviews bij Kruidvat:
"Wat een heerlijk goedje! Mijn huid voelt zachter en veel minder droog. Ik heb het idee dat ik er zelfs wat frisser uitzie, wat minder 'dof' of 'grauw' zeg maar. 3 druppels vind ik wel wat weinig, maar dat geeft niks want het trekt supersnel in. Ik gebruik het onder mijn normale dag- en nachtcrème, dat gaat prima. En het ruikt ook nog eens zalig, wat wil je nog meer?" Dus dát wilde ik graag weten: deze klant gebruikt het dus onder de dag- en nachtcrème (en ik ben het verder ook helemaal met haar eens..., maar dat terzijde).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-originals-baobab-huidolie-gezicht/p/3859857 Prima Amari, ik had deze ook gevonden. Nou ben je toch geholpen en dit is dus heel iets anders dan jojoba-olie.:)