Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn huid niet heel slecht word als ik op zomerkamp ben?

Ik ga in de zomer op surfkamp en ik ben heel bang dat mijn huid dan heel slecht gaat worden. De vriendinnen waarmee ik ga hebben allemaal een vrij goede huid en make up op doen daar heeft niet heel veel zin.
Wel werd mijn huid veel beter vorige zomervakantie maar ik ben nogsteeds bang dat ik een slechte huid krijg daar. heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Huid
1.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Smeer je huid dagelijks in met een zonnebrandcrème met minimaal factor 30, spoel je huid zo snel mogelijk af, zodra je het water uit bent, maar smeer je daarna wel weer in met zonnebrandcrème als je nog buiten blijft. Was/douche met lauw water, te warm water droogt de huid uit, douche ook niet te lang, als je gewassen bent ben je schoon. Als extraatje kun je 's avonds na het douchen een hydraterende dagcrème gebruiken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
zorg dat je genoeg vocht binnen krijgt anders droogt je huid ook.
drink minstens 2 liter per dag.
koffie niet meegerekend! droogt namelijk uit...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
je huid droogt natuurlijk UIT, sorry!
Cryofiel
6 jaar geleden
Het verbaast me niet dat je huid vorige zomervakantie verbeterde. Je deed immers geen make-up op.

Antwoorden (1)

Waar je altijd rekening mee moet houden is ultraviolette straling van de zon. Vorige keer ging het beter dan je verwachtte.
Goed insmeren met een hogere factor van 15 à 20. Heb je last van een onregelmatige huid, acné, dan is dagelijks in de zon prima, maar niet onbeperkt! dus opletten en blijven insmeren.

Eind van de dag gewoon onder de douche en daarna geen zware nachtcrême, is niet nodig, wel kun je aftersun aanbrengen. Vergeet niet dat ook als er wolken zijn je bloot staat aan straling: blijven insmeren.

Insmeren
*smeer niet te dun, smeer tenminste beschermingsfactor 15
*smeer een kwartier tot een half uur voor je de zon in gaat
*smeer zo egaal mogelijk
*na ca. 45 min. nog eens smeren en weer
*na transpireren, zwemmen of afdrogen weer smeren
*hoe vetter het middel hoe beter, dunnere spoelen heel snel af
Zo voorkom je schadelijke zonnestraling.

Fijne vakantie!