Is uierzalf van Farm-o-San ook geëigend voor menselijk gebruik?

Het gaat mij om advies specifiek betreffende dit merk. Op Internet is informatie te vinden over het gebruik ervan bij dieren, maar niets over bij mensen. Ik kan ook niets vinden over de samenstelling ervan. Graag een onderbouwd antwoord.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Huid
4K
Cryofiel
6 jaar geleden
Ligt er natuurlijk ook aan wat je van zo'n zalf verwacht.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wónderen ;-)
Ik wil geen reclame maken, want de kans dat de vraag wordt verwijderd is dan aanwezig. Het is in mijn optiek gewoon een superfijne zalf, maar ik had er dus deze vraag over.

Het beste antwoord

Ja, je kunt de zalf ook zelf gebruiken.
Veel veehouders gebruiken uierzalf om hun handen te verzorgen.
Farm-O-San Uierzalf is een stevige blanke zalf die een vocht inbrengende, verzorgende werking heeft. De zalf wordt veel gebruikt voor de ruwe, uitgedroogde en schrale huid en voor de behandeling van schrammen of wonden. Farm-O-San Uierzalf is gemakkelijk aan te brengen en trekt snel in de huid, waarna u van een langdurige werking verzekerd bent.

Toegevoegd na 8 minuten:
Samenstelling:
Water
Cetearyl alcohol
Paraffinum liquidum
Glycerylstearaat SE
Vaseline
Caprinezuur triglyceride
Glycerine
Stearinezuur
Fenoxyethanol
Dimethicon
Allantoïne
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Super, dank je wel!
Je kunt de informatie over dit product op 2 manieren lezen: voor gebruik bij dieren en/of bij mensen. Vandaar ook mijn vraag.
In de bron staat, dat het een "verzorgende handcrème" is.
En aangezien viervoeters die ontberen zal het dus echt wel okee zijn voor mensen :-)
SimonV
6 jaar geleden
Graag gedaan. Ik overwoog nog "verzorgende handcrème" toe te voegen, maar dacht dat dit overbodig was gezien de rest van de tekst... ;-)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Beterderder dan deze beste gaat um niet worden: dank!!!
Cryofiel
6 jaar geleden
+

Andere antwoorden (1)

Uierzalf is niet altijd van consistente samenstelling, waardoor het niet als "geneesmiddel" voor mensen geregistreerd mag worden. Het is echter wel goed bruikbaar en het werkt ook bij mensen. Vooral bij schrale handen en lippen en vinger-kloven is het heel goed te gebruiken.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank je wel voor je snelle antwoord.
Mijn vraag betrof, zoals vermeld, specifiek dit merk.
De info in jouw antwoord staat op Internet en had ik dus al gelezen.
Cryofiel
6 jaar geleden
Klopt wel, maar inderdaad niet heel specifiek. Wel goed om in gedachten te houden: het is dus geen wondermiddel.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geen idee waarom de vraag specifiek over deze uierzalf gaat.
Wellicht ook goed te weten dat er een merk is dat ik al jaren gebruik en aanraadt: uierzalf van Bogena (niet de crême) in gele tinnen bussen en te koop bij o.a. het Kruidvat (ook online).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Cryo: dat is geen enkel middel natuurlijk :-)
@Jodokus52: ik wil geen reclame maken i.v.m. de kans op verwijdering van de vraag, maar ik vind dit een hele fijne zalf en had er dus deze vraag over. Op Internet Is-ie alleen te koop bij websites die dierbenodigdheden e.d. verkopen, vandaar dus :-)