Trekt een wenkbrauw potlood in in een huid?

Bijv een creme smeren op huid trekt wel in huid na een minuut of aantal secondes of te wel iets vloeistof achtigs trekt ook in de huid, maar trekken de wenkbrauwpotloden of poeder achtige spullen ook in de huid? of blijven ze op de huid plakken tot men het schoonmaakt?

6 jaar geleden
in: Huid
2.2K

Antwoorden (2)

wenkbrouwpotloden en poeders trekken niet in de huid. Dit blijft erop zitten tot je het er af haalt. Een créme is na enkele tijd niet zichtbaar meer op de huid dit betekent dat het in de huid is getrokken, poeder en potlood blijft zichtbaar tot je het eraf haalt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Make-up producten kunnen in de huid trekken, als de make-up vermengt wordt met talg of zweet, daarom is het belangrijk de huid voor het slapen gaan op een zachte manier te reinigen met een daarvoor bedoeld product.
Als je de huid/wenkbrauwen niet reinigt voor het slapen gaan, na het aanbrengen van wenkbrauwpotlood of andere make-up is er een kans dat vocht- of vet afscheidende kliertjes verstopt raken, wat lichte irritatie tot ontstekingen aan de huid of ogen tot gevolg kan hebben.