Waarom plakt je huid als je gedoucht hebt?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Huid
7.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedoel je niet gewoon een klamme huid?

Antwoorden (1)

Normaliter zal je huid juist uitdrogen en niet plakken, door het water en de zeep die je gebruikt hebt.

Het kan zijn dat je door een hete douche weer gaat zweten. Het zweet mengt zich met het vet van talgkliertjes, waardoor je een plakkerig gevoel krijgt.
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
Als je je na het douchen met een handdoek afdroogt is je huid helemaal niet droog. Het plakkerige komt gewoon door het resterende water.
SimonV
6 jaar geleden
Sinds wanneer plakt water?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ Prima antwoord, maar ook van te koud douchen kun je na het afdrogen gaan zweten, omdat je huid dan een seintje krijgt op te warmen.
Je huid wordt over het algemeen goed droog van afdrogen met een handdoek, tenzij de handdoek nieuw is en nog niet gewassen, in de droger is gedroogd, of behandeld is met wasverzachter.