Wat kan ik doen op mijn benen bruin te krijgen?

Hallo,

Elke keer als ik in de zon zin worden mijn benen niet bruin. Mijn knieen worden wel bruin (misschien komt dat omdat ik vroeger op voetbal heb gezeten waar alleen je knieen bloot waren.

Weet iemand hoe ik mijn benen bruin kan krijgen?

Alvast bedankt,

Rick

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Huid
2.2K
TurfGraver
7 jaar geleden
Wel goed verdelen...
https://goo.gl/images/u6Xi2g
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er bestaan zelfbruinende producten die een egalere bruine kleur veroorzaken, de zelfbruinende bodylotions, Smeer deze dagelijks dun op en je bouwt langzaam een kleurtje op. Wel handen wassen na gebruik, je knieën kun je overslaan, zolang deze meer gebruind zijn.
Goede tips vind je hier:
https://sochicken.nl/zelfbruiner
Wil je op de natuurlijke bruin worden, dan wordt het toch met de benen bloot bij ieder zonnestraaltje, zo zijn je knieën in de loop der tijd ook van kleur voorzien.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Olijfolie met wat druppels jodium. Maar niet te lang in de zon, want het bruint erg snel, helemaal als je gauw verbrandt!!!!

Antwoorden (2)

Insmeren met (olijf)olie. Werkt echt, pas alleen wel op want je kan op deze manier ook snel verbranden. Het sap van een aloe vera plantje schijnt ook te werken, maar hier heb ik zelf geen ervaring mee.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De natuurlijke manier is eigenlijk het gemakkelijkst: bewegen in de zon!

[Afhankelijk van je huid smeer je er iets op, hoe lichter je huid hoe hoger de benodigde protectie.]

Bewegen is voor ieder iets anders , bv fietsen met blote benen (kijk naar wielrenners, blote armen en benen die heel bruin worden. Maar ook elke dag in de tuin werken of uiteraard sporten, je zei het zelf al. Als je met vakantie gaat is aan het strand geweldig, spelen met de (voet-)bal en zwemmen, tussendoor smeren en je wordt echt mooi bruin, zelfs je benen en je voeten!

Nog een mogelijkheid is een zonnebankkuurtje, paar weken en je hebt een mooie basis, maar alweer afhankelijk van je eigen huid. (Ik heb een hele lichte huid en werd nooit bruiner dan rose verbrand,) Kwestie van uitproberen.