Wat is het beste middel tegen rosacea en couperose?

Het is mij nog steeds niet duidelijk wat precies het verschil is tussen deze 2 huidaandoeningen. Het gaat om een huid die op de wangen, neus en kin altijd rood is, als je van heel dichtbij kijk zie je ook hele kleine adertjes. Geen puisten of bultjes echt alleen roodheid.
Op internet lees over verschillende zalfjes en over laser behandelingen.
Zijn er mensen met ervaring hier mee die weten wat je er het beste tegen kunt doen?
Het ziet er precies hetzelfde uit als op de foto.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Huid
1.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Rosacea is de roodheid van de huid, couperose komt veel voor bij rosacea, couperose zijn de uitgezette adertjes in het gelaat.
Overleg met je arts welke behandeling het beste past bij de ernst van jouw rosacea.
Cryofiel
7 jaar geleden
Precies. Vraag je huisarts of je inderdaad rosacea en/of couperose hebt, en wat je er het beste tegen kunt doen.
Cryofiel
7 jaar geleden
Wat je op Internet leest (over de verschillende zalfjes die je noemt, en over laserbehandelingen) KAN helpen, maar dat hoeft niet. Het probleem is dat er veel zalfjesfabrikanten zijn die graag hun spulletjes verkopen, en die jou dus wijsmaken dat hun zalfjes echt werken. "Echt waar hoor", zeggen ze... maar of dat klopt is natuurlijk maar de vraag. Ook laserklinieken hebben graag extra klanten. Dan kan de eigenaar een keertje extra op wintersport... Natuurlijk zijn er vast zalfjes en laserbehandelingen die ECHT werken. Maar dat kunnen jij en ik niet bepalen, want jij en ik heben daarvoor te weinig medische kennis. Vandaar het advies om naar de huisarts te gaan. Net zoals er zalfjes zijn, zijn er ook fabrikanten van voedingssupplementen die beweren dat hun mineralen en vitaminen echt helpen, omdat jij er een tekort aan hebt. Probleem is echter dat zij helemaal niet kunnen weten of jij zo'n te kort hebt. En het aanvullen van een niet-bestaand te kort kan zelfs gevaarlijk zijn. Ze zullen op deze pagina ook nog wel langskomen verwacht ik, de aanprijzers van allerlei middeltjes. Maar nogmaals: ga naar iemand met kennis van zaken. Iemand die jou persoonlijk kan bekijken. De huisarts dus.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Niks. Ja een tipje groene oog schaduw dan uit smeren met zeer licht getinte dag crème . En klaar ogen wat accentueren en hup de straat op . In de avond mag alles wat meer . Groen neutraliseert rood iets er van door je dag crème en het is een gezonde blos

Antwoorden (1)

Dit is couperose. Rosacea heeft af en toe puisten en geheel roodheid wat branderig voelt. Kijk eens bij Gladskin. Erg goede producten wat duurder maar weinig nodig. Topspul.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
Bij couperose is er een toename in haarvaatjes.
Hoe kan een zalfje deze haarvaatjes verminderen ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat vraag ik mij ook af, er schijnt ook antibiotica zalf te zijn waar de roodheid van minder wordt. Maar dat lijkt me een beetje overdreven. Ik denk dat het laseren word.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hanne59
Spreek je uit ervaring?
Cryofiel
7 jaar geleden
Klinkt als reclame...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geen enkele crème doet couperose verdwijnen of verminderen, het enige wat een crème kan doen, is de roodheid verminderen, maar als je stopt met de crème komt die roodheid direct weer terug.
De enige methode die werkt bij couperose is laseren, maar niet iedere laserbehandeling is geschikt voor iedere vorm van couperose, daarom is het belangrijk voordat je zo’n behandeling ondergaat, een arts te consulteren en deze te laten onderzoeken welke behandeling bij je past, meestal adviseert je arts ook een kliniek die hier goede resultaten bij boekt. Net als alle andere crèmes tegen couperose, helpt Gladskin dus niet de couperose te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je je couperose wilt camoufleren, kun je wel kiezen voor dit product, maar dit heeft niet bij iedereen het gewenste effect.
http://www.beautyjournaal.nl/2013/09/20/de-testuitslag-beautyjournaal-test-gladskin-enzym-creme-tegen-rosacea/
Wat wel bij iedereen het gewenste effect heeft wat camouflage betreft, is derma color, een professioneel camouflageproduct, dat door schoonheidsspecialisten en sommige specialisten in parfumerieën geleerd kan worden zelf thuis aan te brengen op de juiste manier.
http://www.dermacolor.nl/