Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet je doen met allergische reactie op nivea huidcreme?

Ik heb een deel van mijn benen ingesmeerd met nivea huidcreme en ik blijk er allergisch voor te zijn. Het begon te jeuken en te prikken en ik heb het ee af gewassen maar het prikt en jeukt nog steeds heel erg. Weet iemand wat ik hiermee moet doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Huid
15.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ik heb dat ook wel eens gehad maar dan met een ander product. Ik heb er toen sudocreme op gesmeert steeds en daardoor is het na elke dag gebruiken overgegaan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het beste doe je niks, probeer ook vooral niet te krabben. Het gaat vanzelf over. Als de jeuk erg is, kun je er wat vaseline of zinkzalf (sudocrem) op smeren. En nooit meer Nivea gebruiken. Pas ook op met Zwitsal, ik heb het vermoeden dat daar dezelfde typen stofjes in zitten (want daar krijg ik het ook van). Welkom in de club!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb al een oplossing gevonden voor het "niet krabben" dank je voor de tips.
Als het niet snel minder wordt dan moet je waarschijnlijk een zalfje halen bij de huisarts. Ik kreeg van de nivea bodylotion (S.O.S. voor extra droge huid) grote rode plekken en het jeukte gigantisch. Het werd alleen maar erger. Door de zalf van de huisarts stopte het jeuken direct. Pas na een paar dagen smeren waren de plekken weer weg.

Tegen de jeuk kan je koude doeken op je been leggen. Bij mij hielp dat een beetje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed afwassen en niet aankomen en hopen dat de uitslag snel over is.

Kijk op de verpakking van de nivea en kijk eens wat er allemaal in zit. In veel crèmes zitten dezelfde bestanddelen.
Gebruik geen crème die ongeveer overeenkomt hiermee.

Als je weer een crème moet gebruiken (droge huid bijvoorbeeld) probeer dan eerst op één plekje bijvoorbeeld in de elleboogplooi.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding