Hoe gebruik je olijfolie om sneller bruin te worden?

Ten eerste weet ik niet eens zeker of je olijfolie daarvoor kan gebruiken, maar ik dacht ooit gehoord te hebben van wel.

Als dit wel zo is, hoe gebruik je het dan? Want ik zou graag mijn benen even wat sneller bij te kleuren, zodat korte broeken net iets beter staan ;]

danku!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Huid
64K
Kimath
12 jaar geleden
Wil je jezelf gaan bakken? ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hihi ;] ja ik had ergens dus gehoord dat het helpt, het zou ook niet mijn eerste ingeving zijn om eerlijk te zijn :p

Het beste antwoord

Je kunt beter zonneolie kopen zonder factor, als je nog wit bent is olie geen goed idee, je zult dan rood worden in plaats van bruin. Tegenwoordig wordt je met de middelen met zonnefactor ook bruin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Met wijnazijn wordt je nog bruiner. Maar ook met uierzalf wordt je prachtig bruin. Je gebruik het door gewoon te smeren. De azijn kun je in een sprayflesje doen.
Dit is natuurlijk een slecht advies, dus als je het gebruikt gebruik dan de dag erna wel een goede factor, en smeer 's-avonds je huis in met een goede aftersun.

Toegevoegd na 32 seconden:
Je huis insmeren heeft natuurlijk geen zin :-) Ik bedoel je huid....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gebruikt het door op je huid te smeren net als zonnebrand. Maar het heeft geen beschermingsfactor dus je kunt dan niet zo lang in de zon! En het plakt natuurlijk vreselijk.

Als je van je melkflessen af wilt kun je ook bodylotion met zelfbruiner gebruiken. Dat geeft een mooi resultaat (geen strepen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En waar vind ik dat dan? Bij winkels zoals de etos of iets? Want als dat mooier is dan wil ik dat natuurlijk wel proberen
mijn oma gaf vroeger altijd het advies om olijfolie met jodium te mengen en dat op je huid aan te brengen om snel bruin te worden maar of t werkt weet ik niet heb t zelf nooit geprobeerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neeee, niet doen! Slecht idee! Dat is zo ontzettend slecht voor je huid, de schade die je op kan lopen als je verbrand kan later grote gevolgen hebben! Gebruik gewoon een zonnecreme met factor en accepteer dat je langzamer, maar veilig bruin word. Zelfbruiner is wel een goed idee, maar daar overheen moet weer een spf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spf?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sun protection factor, een zo bescherming dus ;-)
Noten olie schijnt ook goed te helpen, maar mijn advies zou zijn: Accepteer dat je niet zo snel bruin wordt, smeer je goed in, liefst factor 30 of 50.(UV straling is echt slecht)
dit merk je misschien nu niet, maar wel als je ouder ben.
Nadat je goed ben ingesmeerd, ga dan bewegen in de zon, dus bv. een stuk fietsen, want van de combinatie zon en wind wordt je sneller bruin.
Ook een combinatie met water is goed, daar verkleur jeook sneller.
Smeer je 's avonds wel in met een aftersun.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Olijfolie met citroen. Dit is wat heel goed helpt om snel bruin te worden. Maar heel slecht voor je huid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het BNN programma van de gekke gebruikte een vrouw een mengsel van olijfolie en Coca Cola. Dat mengde ze in een spuitflacon en gebruikte dat onder de zonnebank.
Heel slecht voor je huid als je het mij vraagt, want het bied totaal geen bescherming maar je word er wel snel en mooi bruin van.

Vroeger gebruikte mijn moeder kokosolie. Dat werkt ook heel goed maar dat moet je ook niet te vaak doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zelf heb olijfolie, cola en Citroënsap gedaan. Ik heb samen in een potje gedaan gemengt en op men huid gesmeerd ze zeggen dat het schadelijk is. Maar heb er niks van gemerkt, ook word je echt heel bruin. Heerlijk dat!