Gaan luizen weg na het verfen van je haren en het gebruik van haarlak ?

Ik heb een meningsverschil ik denk dat luizen wel dood gaan mijn vriendin niet !

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Haar
56.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gaan niet dood maar als je een aap als huisdier neemt dan ontluist die je. is prettiger en makkelijker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Luizen raken helaas ook al resistent voor de speciale luizenshampoo's
nounka
5 jaar geleden
Ik werk met jonge kinderen en elk jaar is er toch minimaal een ( en vier tot vijf keer is geen uitzondering ) uitbraak van die beestjes.
Sinds ik mijn haar verf willen ze bij mij wel niet meer zijn. Ik heb de laatste drie jaar er geen last meer van gehad. Kan toeval zijn, maar ik ben er wel blij mee.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Lavendel olie gebruiken !
Een paar druppeltjes en vqn de geur gaan ze afsterven

Het beste antwoord

Je vriendin heeft gelijk. Luizen zijn echt niet onder de indruk van wat haarverf of haarlak. Was het maar waar, dan zouden er een stuk minder luizen zijn.

De eitjes zijn resistent tegen steeds meer vormen van gif.
Dat is ook de reden dat er steeds gezocht moet worden naar andere vormen van bestrijding.
Het enige dat helpt is een goed luis-en netendodend middel dat je bij drogist of apotheek kunt kopen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Van bovenstaande electrische luizenkam had ik nog niet eerder gehoord. Iets nieuws. Als het werkelijk helpt zou het een geweldige uitkomst zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik ben bang van niet. Luizen zijn enorm sterke diertjes, die je zo een-twee-drie niet uitgeroeid hebt.

Haarverf bevat waterstofperoxide, daardoor zullen de wat jongere luisjes misschien wel sterven, maar om de eitjes en de grote volwassen luizen te doden moet je echt met grof geschut komen.

Wat wel heel goed werkt is de elektrische luizenkam. Door een hele kleine elektrische schok (wat door mensen niet waarneembaar is) worden de luizen gedood. Het werkt echt!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dat niet afdoende zal werken
Het belangrijkste is goed wassen met een luizenshampoo (en na een week herhalen) maar vooral dagelijks het haar uitkammen met een goede luizenkam. Dat is de enige manier om ze echt weg te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, van verf en lak gaan luizen en neten niet dood of weg. Dan moet je echt met ander geschut komen!
Vroeger was dat Prioderm, tegenwoordig zijn er meerdere alternatieven. Zelfs een elektrische doder.
Luizen en neten zijn sterk en buitengewoon hardnekkig. En ze zijn met welke hygiene dan ook, evenals sterke haarmiddeltjes, absoluut niet te bestrijden. Alleen met specifieke aanpak. En ook dat moet steeds aangepast, want voor je het weet en wilt zijn ze weer resistent!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor daar gaan ze echt niet dood van. Het is wel zo hoe meer haarlak en creme of iets anders je in je haar doet, hoe minder kans op luizen, die houden namelijk van SCHOON haar!! dus als er een luizenplaag heerst, zoveel mogelijk in je haar smeren.

Als je luizen hebt moet je toch echt met een speciale luizenshampoo wassen, daarna goed met een luizenkam doorkammen en na een week nog een keer wassen met luizenshampoo en dagelijks blijven kammen met de luizenkam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, als je al luizen hebt gaan ze er niet mee weg. Echter, als ze er wel uit zijn en je gebruikt gel en haarlak dan komen ze niet snel terug. Daar hebben ze een hekel aan. Dat is ook de reden dat meer jonge meisjes (met langer haar) ze hebben dan jongens (die vaak gel in hebben)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergeet het, luizen zijn daar veel te taai voor. De enige methode waarmee je hoofdluis echt weg krijgt is twee wekenlang kammen met een luizenkam, bij voorkeur elke dag, maar tenminste enkele malen per week. Chemische middelen kunnen uitstekend helpen maar veel luizenstammen zijn inmiddels immuun voor bestrijdingsmiddelen.

Beddegoed en kleding van besmette personen op tenminste 60º C wassen.
Kleding die niet gewassen kan worden en harige knuffels in plastic zakken en twee weken afgesloten laten staan.
Op school of sportclub alle jassen/dassen/mutsen niet aan de kapstok hangen, maar in afgesloten plastic zakken, om besmetting via kleding te voorkomen.