Hoe kom ik van dik droog en krullend haar naar stijl haar voor man?

Ik ben een man van 22 en laat mijn haar voor het eerst sinds mijn leven groeien. Ik heb best dikke haren en ook krullend. Ik heb het nu al bijna 12 maanden laten groeien en ik wil nu graag mooie lange (niet droge) haren zoals op de foto. Ik heb het ook nooit gekamd in die 12 maanden tot op deze maand maar ik heb alle tips geprobeerd die op internet stonden en het blijft droog en veels te dik.

Wat kan ik doen?

De foto is hoe ik het graag zou willen zodat ik iets meer kanten op kan met kapsels. Ik wil ook wachten met naar de kapper gaan tot ik mijn haar gefixt heb anders ben ik bang dat hun ook niet weten wat ze ermee aan moeten. Ik wil voorkomen dat ik bij de kapper kom voor een mooi kapsel en dat ze pas verder kunnen helpen als mijn haar veranderd is

Picture for question
een jaar geleden
in: Haar
1.9K
Ritsuka
een jaar geleden
De kapper is juist de persoon die je kan adviseren over de verzorging van je haar
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Voor methoden kan je deze via google vinden. Als je bedoelt met droog haar in de zin van niet vet. Je shampoo kan van invloed zijn. Sulfaten shampoo tasten het talglaagje aan. En dik haar. Veel mensen klagen juist over te dun haar. Zou gewoon de kapper om advies vragen. Niet kammen en helemaal niet naar de kapper lijkt me niet zinnig.
Overigens heet het steil.
https://www.tekstcreaties.nl/stijl-steil-haar/#:~:text=Het%20is%20simpel%3A,gaat%20over%20een%20manier%20waarop.
Pieterke
een jaar geleden
Ga juist wel naar de kapper voor advies. En neem deze foto mee zodat de kapper begrijpt wat je bedoeling is.

Antwoorden (1)

Stijl haar kun je bij de kapper laten doen. Een omgekeerde permanent. Nadeel is dat het alleen droger zal worden. Alles wat je aan je haar doet om de krullen te krijgen zal het beschadigen en verder uitdrogen.
Als je de kapper te duur vind en je geen kroes krullen heb kun je een stijltang proberen. Van een goeie tang gaat je haar wel glanzen. Let wel als je je haren wast of in de regen loopt zijn je krullen weer terug.
een jaar geleden