Langer/meer haar betekent dat meer haarverlies?

Hallo. Ik ben 21 en heb de laatste tijd meer en meer haaruitval. Ik ga maar 1x per 4 maanden naar de kapper omdat ik mijn haar probeer langer te laten groeien. Nu schrok ik enorm in de badkamer zag ik na het droogmaken van mijn haren enorm veel op de grond liggen. Op mijn kussen liggen soms 1 of 2 haartjes dus daar merk ik t niet. Heb ik automatisch meer haaruitval door langere haren of is dit iets anders?

En gaat beginnende kaalheid gepaard met haaruitval want hier kan ik niks over vinden. Alleen kale plekken en inhammen maar die heb ik nog niet. Kaalheid zit ook niet in de familie op 1 opa na.

Alvast bedankt!

2 jaar geleden
in: Haar
1.3K
crispy
2 jaar geleden
hoe dan ook: beginnende kaalheid kan niet zonder haaruitval.
Ritsuka
2 jaar geleden
Gebruik je styling? Als je haarlak ofzo gebruikt hebt, lijkt alles ineens uit te vallen na haren wassen. Maar dit komt doordat alle haren de hele dag plakten door de haarstyling.
steid
2 jaar geleden
Ik gebruik geen gel maar haaruitval is echt alleen na het douchen. Als ik mijn haren afdroog vallen er rond de 50-100 uit. Tijdens het wassen heb ik er ook een paar tussen mn vingers die blijven haken. Ik heb laatste tijd ookveel jeuk maar ga ook maar 1x per 4 maanden naar de kapper

Antwoorden (1)

De lengte van je haar heeft geen invloed op de haaruitval. Iedereen verliest zo'n 100 haren per dag. Maar hoe langer deze haren zijn, hoe meer ze opvallen. Langere haren blijven makkelijker in de haarborstel of in de kam zitten. En ook op de grond vallen ze meer op, omdat zeker lange haren in elkaar krullen.
Dar je nu, eind februari, meer haar verliest dan "normaal" heeft waarschijnlijk te maken met wat met "seizoensgebonden haartuitval" noemt. In de maanden september/oktober (herfst) en de maanden maart/april (lente) verliezen de meeste mensen meer haar dan in andere periodes.