Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik hoofdluis of roos?

Ik heb de laatste tijd last van witte puntjes in mn haar (vrij veel)

Als ik m’n hand (snel) erdoor wrijf dan vallen er witte puntjes het oppervlakte of de armen van m’n trui.

Wat kan ik eraan doen en moet ik een speciale shampoo en of olie kopen?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Haar
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Its called 'anti-roosshampoo'. Kan je gewoon bij de kruidvat halen. Je heb waarschijnlijk gewoon roos. Zelf heb ik er ook last van. Ik gebruik die shampoo ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
De eitjes van de hoofdluis, de neten, zijn niet zo makkelijk te herkennen. Neten zijn namelijk kleiner dan 1 mm en zijn egaal zandkleurig (varieert tot zwart), waardoor ze bijvoorbeeld in blond haar niet zo duidelijk te zien zijn. Neten lijken op roos. Het verschil tussen beide is dat roos los in het haar zit en neten vastgekleefd zitten, dichtbij de hoofdluis in de buurt. Neten worden meestal aangetroffen in de nek, achter de oren en onder de voorhoofdharen. Nadat de eitjes zijn uitgekomen blijven lege witte hulsjes achter.

Dus bij roos: antirooshampoo en bij luizen of neten: bij de apotheek luizenshampoo of lotion halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding