Waarom krullen mij haren omhoog bij de punten?

Waarom krullen mij haren omhoog bij de punten? En wat valt er aan te doen? Ik heb hier nooit eerder last van gehad? Kan het (onderandere) door een slechte kapper komen? Ik heb het liefst gewoon stijl haar zonder het vaak te moeten stijlen sorry voor de misschien slechte foto

Picture for question
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Haar
3.7K
Pieterke
2 jaar geleden
Vraag eens of de kapper je haar met een mes wil snijden i.p.v. knippen. Dan heb je kans dat het steiler valt. Ik liet het vroeger (zo/n 30 jaar geleden) ook weleens snijden maar ik weet niet of kappers dat nu nog doen.
Amadea
2 jaar geleden
Stylen is in model brengen, dat doe je met een stijltang. Als je steil haar wilt hebben dan moet je het plat houden tijdens het drogen.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Dit is waarschijnlijk het model waar je kapper het in heeft geknipt (waarschijnlijk met laagjes). Je kan hier verder niet veel aan doen, maar vraag de volgende keer aan je kapper of die het niet in laagjes wil knippen

Antwoorden (1)

Of een haar steil wordt of een krullend leven gaat leiden wordt fundamenteel bepaald in het haarzakje.
Er kunnen allerlei oorzaken zijn waarom steil haar ineens gaat krullen, zoals (te) veelvuldig kappersbezoek, hormoonveranderingen, klimaatverandering, medicijn gebruik.
Maar misschien heeft je kapper een andere techniek gebruikt dan normaal en is het haar lichter aan de onderkant, waardoor het de kans krijgt om te krullen.