mijn haar word dunner maar ik heb geen haaruitval, word ik kaal?

ik ben een jongeman van net 20 en nou heb ik gemerkt dat mijn haar boven op mijn hoofd wat dunner is geworden (geen kruin). Nou weet ik dat haar seizoensgebonden is en in de Lente/herfst meer uitvalt dan in de andere seizoenen. Nou is mij dit opgevallen in begin maart, ook is de lente begonnen in maart (2021). Het rare is dat geen last heb van haaruitval al hoewel ik lang haar heb dus dan zou je zeggen dat het je zal opvallen maar dat is niet zo! ik zie me haar gewoon dunner worden. Ook kom ik uit een enorme stressvolle periode een paar maanden geleden maar zelfs toen had ik geen last van haaruitval. ik ben hiervoor naar de huisarts geweest en die zei dat het of door stress kwam of dat het genetisch is bepaalt. Mijn vader is wel kaal maar die had vooral kroes haar, ik daarentegen heb vooral de genen van me moeder en veel losser haar en van haar kant is niemand kaal! moet ik me zorgen maken? zal dit gewoon na enkele maanden terug groeien? of is dit gewoon een opsomming van stress en seizoen verandering en zal dit na een aantal maanden herstellen? ik maak me erge zorgen.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Haar
1.4K

Antwoorden (1)

Wij kunnen hier niet zeggen of je blijvend kaal wordt - dat zul je moeten afwachten. Wel is het zo dat als je vader vroeg kaal werd, jij ook een grotere kans hebt op vroeg kaal worden. En inderdaad: ook stress, en het seizoen, hebben invloed op je hoeveelheid haar....
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
zelfs al schelen wij van haartypes (zoals vermeld staat)???