krullen & luizen hoe kom ik er van af?

ik heb zelf al bijna 1,5 jaar last van luizen + ik heb krullen dus moet het altijd wazen of natmaken als ik het moet kammen met een luizenkam om dit 2 weken elke dag te herhalen kost veel tijd… hebben jullie andere ideeën

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Haar
2.5K
ronron1212
3 jaar geleden
Kleding reinigen die je hebt aangehad want ook daar zit de luis in.

Antwoorden (2)

De remedie tegen luizen is inderdaad kammen, kammen en nog eens kammen.
Ik ben zelf jarenlang luizenmoeder geweest en mijn dochter heeft deze beestjes ook gehad.

Jouw haren ken ik niet (er zit een verschil tussen alle krullen; van slag tot kroes), maar kammen is inderdaad de enige effectieve behandeling.
Je kunt allereerst weer een luizenlotion gebruiken. Deze lotion doodt niet alles. Vooral de neten zijn hardnekkig.
Na deze behandeling zul je inderdaad dagelijks moeten kammen. Is het niet mogelijk dat een ander jouw haren uitkamt? Dat gaat veel makkelijker.
Mijn dochter heb ik toen ook elke dag trouw behandeld. Pluk voor pluk.
Bij haar deed ik haarspoeling in het haar, en daarna kammen.
Zij heeft ook heel dik lang haar. Het klusje duurde ongeveer anderhalf uur.

Wellicht heb jij heel veel krullen of kroes.
Het fijne is dat je normaliter geen last van luizen hebt. De beestjes hebben nauwelijks houvast in deze haardos.
Maar, krijg je ze onverhoopt wel, kom je ze nauwelijks kwijt.
In dat geval kun je ook naar een kliniek gaan (niet goedkoop).
Een link: https://www.luizenkliniek.nl/

Meis, vroeger dacht men dat je ook alles moest wassen, poetsen, verschonen.
Dit is gelukkig achterhaald. De beestjes gedijen alleen van koppie naar koppie.

Succes!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
je hebt bij de online drogist anti luizen shampoo. Misschien helpt dat?