Is het vaak dragen van een muts schadelijk voor mijn haar?

Ik draag ongeveer 3/4 keer per week een muts van Tommy Hilfiger, en ik denk dat die van katoen is. Ik draag hem dan vanaf einde van de ochtend tot begin van de avond ook in huis. En dan ongeveer 3/4 x per week dus. Is dat schadelijk voor mijn haar?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Haar
1.7K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik heb altijd begrepen dat Amerikaanse mannen vaak zo kaal zijn door het dragen van die eeuwige baseball pets, maar of dat waar is.

Antwoorden (2)

Nee, dat is niet schadelijk voor je haar. Je haar heeft geen buitenlucht nodig.
Als je het heel warm krijgt van de muts zou je hoofdhuid kunnen gaan zweten en geïrriteerd kunnen raken. Maar dat merk je vanzelf wel...
Kanttekening bij strakke hoeden: zeer strakke hoeden kunnen volgens de National Health Service van de US olie bij de haarwortels vasthouden en de uiteinden droog laten. Wanneer het haar vettig wordt, kan de circulatie van zuurstof naar de haarzakjes worden belemmerd en kunnen vuil en bacteriën zich ophopen, waardoor het haar kan uitvallen.
3 jaar geleden
Ja dit is schadelijk voor je haar. Een muts “schuurt” als het ware langs je haar af. Dus een muts dragen is niet bevordelijk, zeker niet als je het heel vaak doet.