Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan het zijn dat ik door isotretione en oedien haaruitval heb?

Ik ben vorig jaar naar de dermatoloog geweest voor mijn acne . Hij gaf mij 2 pillen ene Oedien en isotretione was voor mijn gezicht bedoeld. Ma ik ben gestopt binnen 1.5 maand geleden tot nu ik heb veel haar uitval . Ik ben naar de huisarts gegaan hij zei dat het normaal is dat ik haaruitval heb door dat oedien en isotretione pil voor acne. Is het van oedien en isotretione deze haar uitval?

Danku

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Haar
2.1K
Pieterke
3 jaar geleden
Als je huisarts zegt dat het normaal is, dan kun je er van uitgaan dat het inderdaad normaal is. Misschien kun je andere middelen krijgen.
tinus1969
3 jaar geleden
Heb je de bijsluiter gelezen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Bij 1 tot 10 op de 100 mensen is het inderdaad haaruitval een bijwerking van Isotretinoïne. De haargroei herstelt nadat je met het middel gestopt bent. (Het omgekeerde kan trouwens ook gebeuren: overmatige haargroei).

En haarverlies (alopecia) staat inderdaad tevens vermeld als soms voorkomende bijwerking (kan optreden bij 1 op de 100 personen) bij Oedien.

Jouw huisarts heeft dus de juiste informatie verstrekt.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding