Kan ik pluizig haar tegengaan door ijskoud te douchen zonder shampoo?

Elke keer wanneer ik douche met shampoo krijg ik pluizig haar. Ik douche met peace care van AH (zie foto) de shampoo lijkt me gewoon goed voor elk haar type? Dus nu vroeg ik mij af of ik het pluizige haar tegen kan gaan door mijn haren onder een (ijs)koude douche te houden

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Haar
1.9K
Ivana
3 jaar geleden
Als je iedere dag je haar wast krijg je altijd uitgedroogd haar, wat je er ook instopt. Probeer je haar eens in de week te wassen en houdt het andere dagen droog.
Wel iedere dag 100 slagen met een haren borstel en doe je dat een maand lang, dan zal je zien dat je haar weer gaat "leven".
Ritsuka
3 jaar geleden
Deze shampoo is niet geschikt voor jouw haar denk ik. Probeer eens een ander merk, en dan shampoo + conditioner
Rieneke1
3 jaar geleden
Was je haar met conditioner, en een heel enkele keer met shampoo.

Het beste antwoord

Ja, koud douchen kan wel helpen. Koud water zet automatisch je haarschubben dicht waardoor het haar er minder dof en pluizig zal uitzien. Sommige grote sterren zweren bij koud water voor een glanzend kapsel.
Het nadeel van koud water is wel dat het niet goed ontvet. Daarom is een lauwe temperatuur beter én aangenamer om je haar te wassen. Van ijskoud water krijg je immers al snel hoofdpijn. Een goede truc is de wasbeurt af te sluiten met een spoeling van koud water.
Hier staan nog wat tips:
https://www.haarshop.nl/blog/2015-04-wat-doen-tegen-pluizig-haar-20-eenvoudige-tips