Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je je schaamhaar ( beneden als vrouw ) scheren met een scheerapparaat met ingebouwd zeepblokje?

Heey, ik wil graag mijn schaamhaar scheren maar heb een scheerapparaat waarbij er een ingebouwd blokje zeep zit waardoor je geen schuim hoeft te gebruiken. Ook gebruik je dit onder de douche het meest omdat de zeep dan nat is. Kan ik me zo scheren? Of kan dat niet? ( ik ben een vrouw )

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Haar
2.6K
jodyenboyke
3 jaar geleden
Ik gebruik deze al jaren. Geen probleem. Wel goed naspoelen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat kun je beter niet doen. Voor vrouwen geldt het advies: gebruik bij het scheren van schaamhaar geen zeep.
Daarnaast las ik deze recensie: “Het zeepje is binnen de kortste keren op, zeker als je het in de vochtige badkamer bewaart, het apparaat zit goedkoop en wat on-stevig in elkaar en ik kreeg er zelf met scheren wondjes van op me benen ! Prut product. Ook is het duur.”
(Lees meer...)
Toegevoegd op 24 mei 2020 07:25: bron
3 jaar geleden
HannekeJanssen
3 jaar geleden
Waarschijnlijk is dat vooral omdat je geen zeep rond je vagina moet gebruiken?
SimonV
3 jaar geleden
Inderdaad. Was je schaamlippen met lauw water, maar niet met zeep. Ook geen vaginale zeep.
Gebruik je zeep om je schaamlippen te wassen, dan raakt de zuurgraad van de vagina verstoord. Je krijgt dan misschien last van jeuk, irritatie, schimmelinfecties (candida), etc. Was dus alleen met water.
https://sense.info/nl/ontdek-je-lichaam/meisjeslichaam/schoon-en-verzorgd/je-vulva-verzorgen

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding