Is er een verschil tussen haren laseren in een salon met professionele laser of zelf thuis met een Philips Lumea Prestige?

Is er een verschil tussen haren laseren in een salon met professionele laser of zelf thuis doet met een Philips Lumea Prestige?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Haar
3.1K

Antwoorden (1)

In principe is er geen verschil, omdat het met hoogenergetisch licht gebeurt.
Het Philipsapparaat dat jij aangeeft wordt als zeer efficiënt aangemerkt. Het is prijzig (maar de salon ook), je kunt zelfs een soort abonnement nemen op een apparaat en later beslissen of je het wilt kopen. De moeite waard om het uit te proberen.
Met Philips Lumea kun je zelf, op eenvoudige en effectieve wijze, veilig thuis ontharen; wanneer en waar je maar wilt. Philips Lumea IPL is afgeleid van professionele IPL-technologie en werkt ook met lichtflitsen die het pigment in de haar en haarwortel verwarmen door middel van lichtenergie. Maar in plaats van het haarzakje blijvend te vernietigen, wordt bij een behandeling met Philips Lumea het haarzakje door de warmtepuls gestimuleerd om naar een rustfase te gaan.
De haargroeicyclus bestaat uit verschillende fasen. IPL-ontharing is effectief als de haar zich in de groeifase bevindt. Niet alle haren bevinden zich tegelijkertijd in deze fase. Daarom adviseren we je om te beginnen met een reeks van 4 tot 5 tweewekelijkse behandelingen. Zo behandel je alle haren terwijl ze zich in de groeifase bevinden.
Na deze eerste reeks tweewekelijkse behandelingen zijn vrijwel alle haarzakjes naar de rustfase gebracht. Als je de Lumeabehandeling daarna regelmatig herhaalt (om de 4-8 weken), blijft de haargroei weg. Het resultaat: tot wel twee maanden een zijdezachte huid.
Toegevoegd op 09 mei 2020 18:12: afbeelding
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
crispy
3 jaar geleden
Dit is een prachtig verhaal uit de Philips brochure overgenomen. Maar wat is nou het verschil met een professionele laserbehandeling en kan je dat dan ook onderbouwen?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@crispy
Er is geen verschil, want het gaat om hetzelfde principe.