Worden blonde mensen minder snel kaal?

Ik ben blond en 17 en ben bang om kaal te worden kan je al zeker weten of je kaal wordt of niet ? Ik heb ook gehoord hoe meer haar op je ghoofd hoe minder snel kaal

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Haar
4.6K
JAHCobus
3 jaar geleden
Er bestaat geen relatie tussen haarkleur en/of haartype en kaalheid. Dat is puur een erfelijke kwestie. Kijk naar je opa's en ooms en je ziet je voorland voor je. Overigens zijn de meest sexy mannen ter wereld kaal volgens sommige dames.
Z512099
3 jaar geleden
@JAHCobus .... volgens sommige dames....

Antwoorden (1)

Het hormoon DHT bepaalt in welke mate een man (en ook een vrouw!) gaat kalen.
Ofwel dit hormoon bepaalt op welke leeftijd het proces begint en hoe ver het vordert.

Je kunt dus niet weten wanneer je begint te kalen en hoever het proces gaat. Dit is erfelijk bepaald. Ik heb het nu niet over andere oorzaken die kaalheid veroorzaken.

De hoeveelheid haar op je hoofd heeft dus ook niks te zeggen over kaalheid.
Het is wel een feit dat een dikke bos haar er langer over doet om echte kaalheid te doen opvallen.

Thomie, helaas is de kans groter dat je haar dunner wordt als je blond bent.
De mens kun je nog opdelen in ras. Omdat velen dat rascistisch vinden, wordt het niet meer zo benoemd. Maar de Nederlandse man heeft 70% kans op erfelijke kaalheid, terwijl dit getal juist beduidend lager ligt bij mensen met een donkerdere huidskleur.
Lees de link maar eens.

En, kaal worden door ouderdom gaat gelukkig geleidelijk. Hierdoor kun je later meegroeien in het proces.
Maar laat het nu los. Je merkt wel of het gebeurt. En je weet nooit waar het stopt. Dus maak je niet gek over wat er misschien gaat gebeuren.