Na blonderen geel haar, hoe kan dit en hoe kom ik van die gele kleur af?

Van mezelf heb ik asblond haar richting donkerblond. Nu wilde ik mijn haar witblond gaan verven (leek mij niet onmogelijk omdat ik al blond haar heb). Ik heb dit zelf gedaan met zo'n pakje van een van de beste merken haarverf. Maar....... in plaats van mooie koele aswitblonde lokken met zilvergloed ga ik de Kerstdagen door als een lopende maïskolf. Tja blond hè! (Ik zeg het zelf maar vast). Hoe dan??? En vooral: hoe krijg ik die gele kleur eruit? Ik heb een zilver shampoo kan ik die gebruiken? Of wordt mijn haar dan groen? Hoe los ik dit op? Nog voor de Kerst???

4 jaar geleden
in: Haar
9.1K
ronron1212
4 jaar geleden
Een kapper bezoeken als dat nog kan.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik zou ook doen wat Ronron zegt, voordat je het nog erger maakt.

Antwoorden (2)

Ik ben een keer met een gele balayage terug thuis gekomen van de kapper. Ik heb dezelfde haarkleur als die jij beschrijft (donkerblond) en wilde een licht blonde balayage. Uiteindelijk heeft mijn kapper het opgelost door er een zilverspoeling (Dit is iets anders als zilvershampoo) overheen te zetten. De gele kleur kan worden opgeheven met een paarse tint (dus zilvershampoo of zilverspoeling).
De werking van zilvershampoo is beperkt. Als het heel fel geel is (zoals je aangeeft), dan zal zilverspoeling een betere oplossing zijn.

Ik heb de zilverspoeling gekocht bij een winkel in de buurt. Het betrof 1 tube zilverspoeling en 1 flesje blondeer (uit mijn hoofd met een percentage van 3).

Je kan altijd eerst advies vragen aan een kapper of het laten "oplossen" door een kapper.
4 jaar geleden
Hey hey,

Wat vervelend zeg, zelf verf ik mijn haar niet Maar vriendin van mij had op vakantie na het zwemmen een mega gele/groene gloed op der haar tja en op vakantie geen speciale spullen bij ons. We hebben toen op Google gezocht dat ketjup ja tomaten ketjup helpt.
Hiermee is inderdaad de gele/groene gloed weg gegaan.