Hoe krijg ik haarverf uit mijn haar?

Ik heb ca. 2,5 maand geleden mijn haar donker paars geverfd en heb zelf donkerblond haar, weet iemand hoe ik het laatste gloedje en die waas eruit kan krijgen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Haar
20.6K
Ritsuka
4 jaar geleden
Ik zou dit bij de kapper laten doen.

Antwoorden (2)

1 Koop antiroosshampoo. Een dergelijke shampoo kun je bij elke drogist en supermarkt halen. Op de verpakking zal duidelijk vermeld staan dat het om een shampoo tegen roos gaat. Head & Shoulders en Andrélon zijn populaire keuzes.[1]
Antiroosshampoo is iets sterker dan een normale shampoo. Bij mensen met roos maakt de hoofdhuid meer talg aan, waardoor de huid gaat schilferen. Om dit probleem te verhelpen is een sterkere shampoo nodig.
Pak een beetje zuiveringszout. Zorg ervoor dat je zuiveringszout (natriumbicarbonaat) pakt en geen bakpoeder. De verpakkingen van beide producten lijken vaak erg op elkaar, maar bakpoeder zal de haarverf niet uit je haar verwijderen. Zuiveringszout is een natuurlijk (maar niet sterk) blekend middel.[2]
Zuiveringszout zal je haar niet echt bleken, maar helpt om het lichter te maken en haarverf te verwijderen.
Probeer het alleen met antiroosshampoo als je geen zuiveringszout in huis hebt. Vaak kun je de haarverf al uit je haar krijgen door je haar te wassen, vooral als je semipermanente haarverf gebruikt hebt.
3 Meng gelijke delen shampoo en zuiveringszout met elkaar. Je kunt een kom of bak gebruiken om beide ingrediënten te mengen, of je kunt gewoon gelijke hoeveelheden van beide stoffen in je handpalm gieten. Je hoeft niet precies evenveel van beide stoffen te gebruiken.
4 Was je haar met het mengsel. Zorg dat het goed schuimt en laat het mengsel dan enkele minuten in je haar trekken voordat je het eruit spoelt.
5 Spoel je haar grondig uit. Tijdens het spoelen zul je de haarverf uit je haar zien stromen. Je kunt je haar indien nodig meerdere keren met dit mengsel wassen. Deze methode werkt het beste als je je haar kortgeleden geverfd hebt in plaats van enkele maanden geleden.
4 jaar geleden
COLOR REMOVER VAN KRUIDVAT! ;) goekoop, en efficient!! Stript bovenste kleurlaag van je haar, dus krijg je wat je ervoor had. Shampoos, zoutoplossing, citroensap, baking powder..heb alles al geprobeerd! ik ben zelf iemand die veel met kleurtjes experimenteerd, fel blauw, fel groen, geel, oranje, rood, roos! deze andere methodes helpen met het " VERVAGEN" van je kleur, niet verwijderen..dat kan alleen color remover.