Weet iemand welke shampoo/conditioner het beste is voor droog en kapot haar?

Ik heb dus heel kapot haar, en dat komt waarschijnlijk doordat ik het bijna elke dag stijlde. Nu ben ik er al ongeveer een maand mee gestopt, maar het blijft kapot. Na het douchen probeer ik het zoveel mogelijk natuurlijk op te drogen zonder haardroger, maar dan wordt het heel erg pluizig.
Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Haar
4.4K
Ritsuka
5 jaar geleden
Laat een kapper er eens naar kijken, mogelijk is het zo kapot dat er een stuk af moet.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Laat inderdaad het kapotte haar afknippen.
Dan heb je weer een gezond koppie. Vervolgens goed verzorgen en hittebronnen vermijden.
Succes!
Inekez1
5 jaar geleden
Inderdaad stuk afknippen en hitte vermijden. Dus niet fohnen, maar ook niet wassen onder een te hete douche! Sowieso is elke dag wassen niet goed, je haar krijgt dan nooit kans om op natuurlijke manier te herstellen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als je haar echt kapot is kan je hier helaas vrij weinig meer aan doen. Je kan het best een stuk af laten knippen anders zullen de punten alleen maar verder splijten waardoor het heel moeilijk wordt om überhaupt weer gezond haar te krijgen.

Antwoorden (2)

Welk merk is moeilijk te zeggen. De meeste merken hebben wel een of twee flessen die specifiek voor kapot, beschadigd of veel gestyled haar.
Keratase heeft voor 'lang beschadigd haar' een fles
l'oreal repair repidium
Nivea long care and repair
Redken expreme
...
En dit waren enkel de shampoo's voor conditioners zijn er ook zulke keuzes. Meestal samen qua geur als de shampoo van dat merk. Ik ben er zeker van dat als je naar de winkel gaat je zeker een fles voor kapot haar zal zien. ( en meer waarschijnlijk ook)

Een kapper kan ook wel helpen. Die hebben kennis over haren en weten wat nog herstelbaar is en wat niet.

Voor dat pluizige... als je haren gezonder worden gaat dit misschien vanzelf weg.
Als het enkel door stylen valt. Daar heeft kapper ook trukjes voor. Ik geloof zelfs dat er lotions zijn om het haar in te smeren voor het stylen als bescherming. Dat kan een idee zijn. Anders met haardroger drogen maar niet stylen.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
heb je al eens de damage hair repair lijn van aveda geprobeerd? Ze hebben hiervan een Ik weet dat je vraagt om een shampoo, maar zelf heb ik goede ervaringen met de leave-in conditioner uit de aveda damage remedy lijn. Deze is gemaakt van natuurlijke producten. En hersteld je haar en beschermt tegen warmtestyling, waardoor breuk met 90% wordt verminderd. Ook Ontklit het serum en helpt beschermen tegen breuk en schade als gevolg van hittestyling. Ik kwam het product tegen door de review van Melicious: https://melicious.nl/aveda-damage-remedy-daily-hair-repair/ en sindsdien ik dit product gebruik voelt het een stuk beter aan!
Veel shampoo merken die worden verkocht bij bijvoorbeeld Kruidvat of Etos bevatten sulfaten en siliconen. Het schijnt dat deze juist slecht zijn voor je haar. Door de siliconen lijkt je haar gezond en mooi omdat het een glanzend laagje over je haar legt, maar eigenlijk voedt het je haar verder helemaal niet.

Je zou eens bij de kapper kunnen informeren welke zij aanraden. In de kapperszaak verkopen zij vaak zelf ook haarproducten maar deze zijn wel wat prijzig omdat het van een kappersmerk is. Vaak krijg je wel korting als je bijvoorbeeld een shampoo en conditioner samen koopt, of een haarmasker.

Kerastase is een goed merk maar wel prijzig. Ik heb vaak goede dingen gehoord over de Garnier Loving Blends lijn, maar ik heb hier zelf geen ervaring mee.

Gebruik je ook haarmaskers? Ik zou bij de kapperszaak investeren in een goed masker. Zo'n pot is waarschijnlijk tussen de 15 en 20 euro, maar hier doe je wel echt minstens een halfjaar mee omdat je het niet elke wasbeurt hoeft te gebruiken. Was eerst je haar met shampoo, dan het masker, en hierna de conditioner. Het masker maakt je haar zacht en minder droog en zet de haarschubben open. Als je hierna conditioner gebruikt gaan de haarschubben weer dicht en pluist het minder.

Tegen het pluizen zou je je haar ook kunnen föhnen op een koude stand als jouw föhn dit heeft!