Hoe kan je het best krullend haar verzorgen?

Heyy x Ik heb dus krullend haar, maar ik heb geen idee hoe je het verzorgt. Het is bovenin stijl en onderin is het ontploft. Ik heb al meerdere shampoo's gebruikt. Mij werd aangeraden om een difuser te gebruiken, maar mijn vriendinnen zeggen dat het niet geschikt is voor mijn haar. Het is vaak ook heel erg droog en met olie is het heel warrig. Verder weet ik niet hoe je mijn haar verzorgt op de tweede en derde dag. Iemand tips?
want youtube helpt niet echt.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Haar
2K
Reddie
5 jaar geleden
De kapper lijkt me bij uitstek de deskundige op dit gebied.

Antwoorden (2)

Droog je haar met een handdoek (‘t beste is eentje van microvezel) die je om je hoofd wikkelt (niet wrijven!). Wil je toch föhnen, houd je hoofd dan naar beneden en föhn het tot het ongeveer voor 80 procent droog is . Gebruik producten speciaal voor krullen, en gebruik ze op de goeie manier. Misschien een open deur, maar een beetje marktonderzoek doen kan geen kwaad, zo vind je uiteindelijk de producten die het beste voor jou werken.
Investeer in een goeie conditioner. Hydrateren is een must en een wekelijks deep conditioning masker zeker geen overbodige luxe.
5 jaar geleden
Hoi hoi,
zelf heb ik krullend haar en sinds een tijdje pas echt onder controle. Als je facebook hebt zou ik als ik jou was een op de CG site kijken (CG krullen methode). Daar word uitgelegd hoe je krullend haar moet verzorgen. Of je wel proteiene nodig hebt of juist helemaal niet. Het alle belangrijkste stoppen met bepaalde sulfaten siliconen minerale olien was en alcohol. Om je haar te laten knippen bij een krullenkapper kan ook geen kwaad deze kan je ook vinden via google en geeft je tips hoe je het moet verzorgen. Zelf ben ik begonnen met een zijde kussensloop omdat je haar hier beter op glijd. En het ploppen/drogen van je haar na het douchen met een Tshirt.
Succes!