Wat doet zout spray met je haar?

Word het volle, krijg je slag, of wat eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Haar
5.1K
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Ik gebruik het om mijn korte haar stugger te laten worden, hierdoor blijft het beter rechtop staan wanneer ik er wax in doe. Eerst haar wassen, handdoekdroog maken, zoutspray erin, droog föhnen en dan stylen met wax. Dat rechtop staan, lukt ook prima met alleen gel, maar dan krijg ik stekels. Met wax heb je geen stekel effect. Maar wax alleen is niet genoeg dan zakt het na een paar uur, dan heb ik die zout spray nodig.

Antwoorden (1)

Sea salt spray is eigenlijk een soort stylingspray dat je haar lekker veel textuur en slag geeft. Met deze spray kun je namelijk faken dat je een dag op het strand bent geweest. Na een dag strand voelt je haar vaak stug aan en krijg je door de combinatie van zout en zee een warrige slag in je haren. Wie altijd dat effect wil kan dus een sea salt spray gebruiken. Het werkt heel simpel: je wast je haren, doet het in een handdoek en wanneer het handdoekdroog is breng je een ruime hoeveelheid sea salt spray aan in het haar. Dit laat je vervolgens drogen aan de lucht of je föhnt het droog. Et voilà: haar alsof je van het strand komt! Dit is trouwens perfect voor meiden die steil en/of sluik haar hebben dat fijn aanvoelt.