hoe kun je dikker, langer en meer haar krijgen?

ik heb erg dun haar en dat trekt op niets. ik zou graag wat meer en dikker haar willen. ik heb ook last van haaruitval. heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Haar
2.6K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dun of dik haar hebben is meestal genetisch bepaald, aan die oorzaak kun je niets veranderen, wel kun je met trucjes je haar voller laten lijken, dat kan door bijvoorbeeld je haar in meerdere tinten te kleuren en/of door het laten aanbrengen van extensions. Je wilt ook langer haar, geen goed idee bij dun haar, hoe langer je haar, hoe dunner je haar zal lijken. Meer haar is ook onmogelijk, tenzij je voor haartransplantatie kiest, om meer haar te krijgen zal je meer haarzakjes moeten krijgen, wat onmogelijk is. Je hebt ook last van haaruitval, ga hiervoor naar je huisarts om uit te laten zoeken wat de oorzaak is en indien nodig een behandeling op te starten. Ga voor je overige haarproblemen naar een goede kapper voor advies en behandeling, voor het oog is er wel verbetering mogelijk.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik zou niet in een gewone winkel shampo kopen, want daar staat overal op dat het goed is, maar vraag het na bij een kapper wat goede shampo is, die heeft er verstand van. En winkels willen dat producten verkocht worden

Antwoorden (3)

Gebruik je een goede shampoo? Dat wil zeggen een shampoo zonder sulfaten? Zo nee, begin daarmee. Gebruik je Verf in je haar? NIet doen. Stijl je je haar? Ook niet doen. Daarnaast is het ook belangrijk om te letten op wat je eet. Vaak gaat het niet om wat je wel eet, maar wat je niet eet. Met andere woorden, geen slechte dingen eten. Als je zo min mogelijk voedsel uit verpakkingen eet en zoveel mogelijk vers, moet dit wel een positief effect op je haar hebben.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
Het haar zal gezonder worden, en daardoor misschien wat minder uitvallen. En er beter uit zien. Maar het haar van vraagsteller wordt er heus niet dikker, langer en omvangrijker door.
Indd zoals genoemd een goede shampoo gebruiken zonder sulfaten en parabenen. Probeer eens een natuurlijke shampoo en conditioner uit. Probeer verder ook geen chemische cremes (Andrelon) in je haar te doen, maar doe bijvoorbeeld alleen een beetje kokosvet in de droge plekken zoals je punten.
Tegen het afbreken van je haar (misschien breekt je haar af en lijkt het alsof het uitvalt, doordat het lange haren zijn), kun je van die spiraalvormige, gedraaid achtige elastieken gebruiken. Deze gebruik ik zelf ook en ze knellen mijn haar niet af.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
de puntjes afknippen elke drie maanden. Ga gewoon naar de kapper en vraag of ze de puntjes er van af willen knippen. Zo gaat je haar sneller groeien en wordt het dikker. Wat ook helpt is als je je haar in 1 laag knipt. Als je het in laagjes knipt kan je haar soms gaan pieken en dan blijft het dun.
Nog een tip is als je je haar gaat föhnen ondersteboven hangen en je haar van onder föhnen.
Nog een tip is las je je haar laat opdrogen zonder föhn soms een beetje door ja haar gaan, daar krijg je meer volume van en lijkt het iets dikker.

Je haar iets korter knippen kan ook. Dan wordt het iets dikker en hangt het minder