Waarom loopt mijn haarverf door bij regen en zweten?

Ik verf mijn haar al jaren rood, zelfde merk, zelfde wijze.
De laatste tijd loopt mijn verf door, bij regen, zwemmen, zweten, om je rot te schamen.
Uit logeren?
Eigen kussen en/of sloop of handdoek over kussen, anders is het de volgende dag oranje.
Ik spoel na het verven zéér goed uit, en was het zelfs met een milde shampoo nog eens extra, maar het doorlopen blijft, wat kan ik doen om dit tegen te gaan?

5 jaar geleden
in: Haar
3.7K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Waarschijnlijk sluiten je haarschubben niet goed meer, de haarschubben sluiten net als dakpannen op een huis je haar af, als de haarschubben (deels) open staan, kan er o.a verf en water je haar in en uit. Een goedkoop middeltje om je haarschubben te laten sluiten is spoelen met azijn, maar laat je bij voorkeur eens goed adviseren over betere verf en haarverzorging met de juiste ph waarde bij je kapper of de kapperswinkel, kapperswinkels vind je in bijna alle grotere steden.
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Welke verf gebruik je?

Antwoorden (1)

Waarom? Het meest waarschijnlijke is dat de fabrikant de ingredienten heeft aangepast.
Oplossing: ander merk zoeken