Waarom kan mijn haar niet in model als ik niet gedouchet heb?

Ik heb krullend/golvend haar. Ik heb ook een dure taft gel (8). Als ik mijn haar in model wil brengen, haren naar achteren zie foto, dan lukt dit nooit met deze gel of andere. Natuurlijk heb ik gewoon handdoekdroog haar. Maar als ik ga douchen en onder de douche die model probeer aan te brengen, dan is het gewoon goed en lukt het. Ik begrijp dit niet.

Ik wil eigenlijk wel weten hoe ik het toch kan doen zonder in de douche te stappen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Haar
5.2K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Heb je dit kapsel met je kapper besproken? Een goed te modelleren kapsel begint met een goede knipbeurt, als het haar niet goed geknipt is, is het onmogelijk dit naar wens te modelleren. Een plaatje als voorbeeld is prima, maar niet altijd haalbaar bij een ander te realiseren. Iemand met krullen zal altijd merken dat de krullen hun eigen weg gaan en daarom niet strak naar achteren blijven liggen. Overleg dus met je kapper hoe je dit kapsel kunt benaderen en laat je kapper je uitleggen hoe je dit moet modelleren. Modellen die in tijdschriften staan, doen hun haar niet zelf, verwacht niet dat je hetzelfde resultaat bereikt als een haarstylist, die het kapsel aanpast aan het model dat hij/zij voorhanden heeft. Dat het wel lukt als je haar nat is, komt omdat je haar dan zwaarder is en minder elastisch.

Antwoorden (2)

Vermoedelijk heb je net als ik dik haar.

Wanneer je gaat douchen wordt je haar "soepeler". Denk bijvoorbeeld aan het scheren zonder water of scheerschuim dat gaat ook lastiger dan met water en/of scheerschuim
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ah oke bedankt. Weet je misschien een methode om soepel haar te hebben?
1. Breng op handdoekdroog haar een gladmakende en beschermende spray aan (bijvoorbeeld L’Oréal Paris Studio Line Hot & Straight), niet te veel, en verdeel het over je haar met een fijne borstel.
2. Föhn op hoogste stand naar achteren terwijl je met de borstel modeleert (voor volume met de borstelpennen in je haren draaien terwijl je de föhn tegen je haren naar achteren blaast.
3. Wrijf een beetje clay in je handen warm om het haar in model te krijgen en te behouden zonder al te hard of plakkerig te zijn (bijvoorbeeld Syoss Men Power Hold Extreme Paste 5) en breng het aan in je haren naar achteren. (Voor een keiharde en glanzende hold kun je bijvoorbeeld L'Oréal Studio Line Indestructible Gel 9 gebruiken)
4. Maak je handen nat en verdeel het even over je haren.
5. Kam het haar nu snel in model met een normale kam of grove borstel.
6. Het haar aan de lucht laten drogen, niet föhnen. Het droogt snel en blijft de hele dag in model.