Hoe komt het dat ik haaruitval heb?

Ik heb sinds een jaartje veel last van haaruitval, maar alleen de dag van en de dag na het wassen van mijn haar. De andere dagen heb ik hier helemaal geen last van. Hoe komt dit en ook, hoe kom ik er vanaf?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Haar
2.2K

Antwoorden (2)

Haren groeien maar tot een bepaalde lengte, daarna laat de wortel langzaam het haarzakje los en valt het haar uit, om plek te maken voor een nieuwe haar. Het haar zit dan nog enkele weken tot maanden zo goed als los en later los in de haarschacht, tot het uiteindelijk uitvalt.
Tijdens het wassen van het haar is het normaal dat er een groter of kleiner aantal van deze haren uitvallen, tijdens het wassen ontkom je er bijna niet aan wat kracht op het haar te zetten en daardoor de al loszittende haren mee te nemen.
De dag na het wassen zitten er nog van deze losgekomen haren tussen je haren, welke je met je handen, kam of borstel meeneemt tijdens het in model brengen van je haar, samen met de haren die die dag losgekomen zijn, zijn dat er dus meer dan andere dagen. Geen enkele reden tot zorg dus.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wanneer je toevallig dit jaartje al een andere shampoo/conditioner gebruikt zou ik adviseren een minder agressief merk te gebruiken met zo min mogelijk toevoegingen. Mocht je gaan merken dat het haaruitval steeds meer wordt lees dan is onderstaande link door. Een tekort aan vitaminen en mineralen stimuleert haaruitval ..maar vooralsnog geen zorgen