is het mogelijk om 'permanent' slag in je haar te maken als je natuurlijk stijl haar hebt?

heb stijl haar maar wil graag voor 6 weken ofzo slag. slag, geen krullen. kan je bijvoorbeeld met een krul creme slag maken?
of kan je bij de kapper permanente slag laten zetten?
zie afbeelding.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Haar
15.1K

Antwoorden (1)

Nee, met een crème lukt dat niet, als je een paar weken/maanden slag in je haar wilt, dan zal je je haar moeten (laten) permanenten als je niet dagelijks met bijvoorbeeld rollers, krul- of stijltang aan de gang wilt. Dit omdat je de structuur van je haar van binnenuit je haar zal moeten veranderen. Een permanent houdt ongeveer 6 weken, door grove wikkels te kiezen krijg je een grove krul, deze grove krullen zakken sneller uit dan fijne krulletjes, waardoor je hier met een beetje geluk 3 á 4 weken plezier van hebt.
Permanenten is slecht voor je haar, het zal poreuzer worden en breekbaarder, maar ook zullen je haarpunten hierdoor sneller splijten, beter kun je daarom overleggen met je kapper of een ander model je leuker zal staan, bijvoorbeeld korter haar, of lang haar in lagen geknipt/gesneden, dat geeft net wat meer volume, waardoor je haar er wat speelser uitziet. Ook zijn er tal van producten die helpen volume in je haar te krijgen, welke niet bestaan om steil haar in een bos krullen te veranderen. Permanenten is nog steeds de enige optie, om je steile haar niet dagelijks opnieuw te hoeven krullen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
criseyde
5 jaar geleden
En vraag ook aan de kapper of jouw haar hiervoor wel geschikt is....ik wil ook graag die mooie grove krullen, maar mijn haar is te dik en te zwaar hiervoor. :-(
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als het haar te lang, of te dik is, is er inderdaad een grote kans dat een grof permanent na de eerste of tweede wassing al verdwenen is, een kapper hoort daarvoor te waarschuwen, maar navragen kan, zeker als je kapper er niets over zegt, geen kwaad.