wat moet je allemaal doen om je haren zelf te verven?

hallo, ik ben van natuurel donkerblond en zou graag mijn haar zwart willen verven . mensen houden mij daarmee tegen omdat ik dan met haaruitgroei etc zou zitten maar boeit dat mij niet zo veel . mijn zus zei ook dat ik ook eerst mn haar moet ontkleuren. weet iemand hier iets van en kan iemand mij hier wat meer over vertellen? iemand met ervaring?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Haar
1.9K
Ritsuka
5 jaar geleden
Ontkleuren is volgens mij alleen bij blonderen
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
In de verpakking haarverf zit bijna alles wat je nodig hebt om je haar te verven, het enige dat je nog extra nodig hebt, is een betrouwbare timer (bijvoorbeeld je mobiel, of eierwekker) en een (oude) handdoek. Volg de gebruiksaanwijzing strikt. Ontkleuren is niet nodig als je je haar donkerder kleurt, wel is de kans groot dat voor-pigmenteren nodig is, om een groene gloed te voorkomen, dat doe je met een uitwasbare rode kleur. De stap van donkerblond naar zwart is vrij groot, de kleur kan anders uitvallen dan verwacht, beter kun je je haar in stappen donkerder kleuren, als je zeker weet dat je donkerblond bent, kleur je je haar eerst 2 tinten donkerder, middelbruin. Een paar weken daarna kun je het dan zwart kleuren, de kans dat je je haar mooi zwart krijgt is zo groter. Test voordat je gaat verven of zwart je wel staat, bij veel mensen is dat niet het geval, dat kun je doen met behulp van een pruik (feestwinkel) of een spuitbusje uitwasbare feestspray https://www.feestbazaar.nl/
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Als jouw haar van nature donkerblond is, en dus niet geblondeerd is, of highlights heeft kan je zo zwart eroverheen doen, doe ik ook.

Antwoorden (1)

Als jij zelf donkerblond bent, kan je makkelijk je haar zwart verven. Donkerder verven gaat bijna altijd goed, lichter niet. Ik ben van mezelf donkerblond en verf het zelf bruin met pakjes van de kruidvat en dat werkt prima..