Ik heb een enorme klit in mijn haar en ik krijg het er maar niet wat helpt?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Haar
2.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Breng flink wat crèmespoeling aan in je haar, laat dat even intrekken en probeer vervolgens met een puntkam strengetje voor strengetje los te maken. Als dat gelukt is, kam je je haar eerst met een grove kam door (onderaan beginnen en langzaam steeds een stukje naar boven) en dan kun je het haar voorzichtig borstelen/kammen. Haar dat klit is meestal beschadigd, dus een knipbeurt is zeker te overwegen. Draag je haar zoveel mogelijk in een staart of vlecht om klitten te voorkomen bij lang haar.

Antwoorden (2)

Beginnen met borstelen vanaf de onderkant van je haar en heel licht. Ga steeds meer naar boven en borstel ook steeds harder als de klit eruit begint te gaan. Als dat niet lukt zou ik zeggen; ga douchen maar was je haar niet, het moet alleen nat zijn. Vervolgens kan je er olie in doen wat bedoeld is voor je haar (zoals argan olie) en dan gaan borstelen. Hoop dat dit werkt voor je!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik had drie dochters met lang haar. Als het wel eens onoplosbaar in de knoop zat, liet ik ze met los haar zwemmen. Probleem opgelost!
6 jaar geleden
criseyde
6 jaar geleden
Nou, bij zorgde dat juist voor meer klitten...ik moest altijd een vlecht in met zwemmen, anders waren we rustig 2,5 uur tijd kwijt aan ontklitten...
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Ja dat had ik ook. Altijd een vlecht met zwemmen. Veel antiklit shampoo en nog steeds drama. Mijn oplossing: kort kapsel, was er helemaal klaar mee.
Ivana
6 jaar geleden
Invlechten zorgt voor klitten, dan kruipt de vlecht op. Bij volkomen los haar heb je daar geen last van. Het is hetzelfde als een touw in het water gooien bij een redding: buiten het water gaat het touw in de war, in het water komt alles los. Van de badmeester geleerd.