Waarom zie je bij indianen ( western) nooit geen baardgroei ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Haar
8.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Veel aziaten hebben geen baardgroei, aziaten en 'native Americans' (indianen) zijn verwant en daar zal het aan liggen.

Antwoorden (1)

Sommige rassen van mensen hebben simpelweg geen baardgroei, en dat is genetisch bepaald.
Het schijnt dat de oorsprong van de genen die bepalen dat de groei van haar op het gezicht tot een minimum wordt beperkt, zijn oorsprong in Azië vond. Daarnaast zijn er buiten Azië andere rassen die weinig of geen baard ontwikkelen (denk bijvoorbeeld aan een aantal stammen in Afrika of de eskimo’s)
Zo hebben de mannen van de wereldpopulaties die van de Aziatische rassen afstammen (o.a. aboriginals in Australië, de oorspronkelijke Amerikaanse rassen…) ook heel erg weinig baardgroei.
De grootste en dikste baarden vind je in de afstammelingen van de Kaukasische rassen: Europeanen, Turken, Midden Oosten, Indiërs…
Je vindt soms dat mannen van die baardeloze rassen tóch een baard hebben. Individuële variaties zijn absoluut mogelijk, maar de aanwezigheid van een voorouder van een andere ras is vaak de reden hiervoor.

Toegevoegd na 52 seconden:
Met dank aan Gabi71.