Hoe zorg ik ervoor dat m'n krullen er niet uitgaan? En hoe krijg ik slag in m'n haar?

Mijn haar is zo stijl als een deur, dus als ik m'n haar krul gaat het na 1 uur er weer uit. En als ik met een knot slaap dan gaat het ook alsnog eruit. Zelfs als ik veel haarlak erop spuit. Het lijkt me ook leuk om slag in m'n haar te krijgen, hoe doe ik dit?

Heeft er iemand een tip voor mij? Ik zal het enorm waarderen.

6 jaar geleden
in: Haar
2.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je kan proberen om het uur of minder, hangt ervan af wanneer je begint te zien dat het uitzakt, een beetje haarlak bij spuit. Het is niet de gezondste manier om elke dag te doen, maar het is wel een tijdelijk oplossing. Een kennis van mij heeft permanente krullen laten zetten, die blijven er ongeveer een maand in. Misschien kan je dat proberen.
Rieneke1
6 jaar geleden
Je kan je haar spoelen met bier en dan voor de nacht papillotten draaien.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Soort gelijke vragen zijn er al gesteld, lees dit eens: https://www.startpagina.nl/v/beauty-verzorging/haar/vraag/635507/slag-stijl#c2033815
Waarschijnlijk is je haar te zwaar, waardoor de krullen niet blijven zitten en snel uitzakken, een knipbeurt met of zonder uitdunnen kan je probleem dan al grotendeels oplossen. Ga eens naar een goede kapper en vraag daar naar de mogelijkheden en vergeet dan ook niet te vragen of krullen/slag in je haar jou wel staat.

Antwoorden (3)

je kan met krulspelden slapen dat zijn die met een ijzertje met een schuimlaagje eromheen, je rolt ze in je vochtige haar gaat er mee slapen. de dag erna heb je krullen.
of als je je haar met een krultang wilt krullen doe dit de dag nadat je je haar hebt gewassen dan is het niet zo glad door shampoo (ook geen verzorgende olie of iets in je haar doen ;) )
hoop dat het lukt!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je kan eens proberen om je haar te krullen met een stijlstang. Hoe je dat moet doen kan je gewoon opzoeken op YouTube, het is heel simpel. Als je krult met een stijltang krijg je na een tijdje een mooie slag in je haar. De krullen zijn op het begin erg groot, maar in de loop van de dag wordt het een mooie slag.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je pakt een plukje en maakt deze een heel klein beetje nat en dan wikkel je je haar rondom een rietje en knoop je deze 1,2 of 3 vast (totdat jij vindt dat hij goed zit). Dit doet je bij al je plukjes, je maakt ze zo groot en strak als je zelf wilt. probeer dit minstens 12 uur erin te houden en spray nadat je klaar bent heel veel haarspray erin. Misschien een idee om ook mousse in je haren te doen zodat de krul blijft.
Na 12 uur haal je alle rietjes eruit en breek je de krullen voorzichtig en met een beetje olie, anders wordt je een pluizebol. Als alle rietjes eruit zijn spray nog een keer goed de haarspray erdoor en schud je al je krullen goed los and you're good to go.
Het is een hele arm workout, maar het is het waard. Ik heb dit pas gedaan en kreeg een hele afro, de krullen bleven 2 of 3 dagen mooi.