Hoe kan je Haargel Versterken?

IK heb laatst Mega hold Haargel gekocht maar er klopt helemaal niks van dat 'mega hold'. Dus ik wou vragen of er een makkelijk manier is om zo'n haagel te versterken?

6 jaar geleden
in: Haar
1.6K
Ritsuka
6 jaar geleden
Het ligt er ook aan hoe je kapsel zit, mogelijk kan de kapper je helpen met een haarstijl die makkelijker pakt met gel.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Goede reactie Ritsuka! Te zwaar haar is moeilijk in model te houden met gel. Een hanenkam verstevig je naast gel daarom meestal met flink wat lak, dat geldt ook voor andere modellen die wat zwaarder zijn. Een fout die vaak gemaakt wordt, is dat er teveel gel gebruikt wordt, een dikke klodder droogt minder snel dan een dun laag je, voordat die dikke klodder gedroogd is, is je haar alweer uit model gezakt, ook houdt gel beter op (handdoek)droog, dan op nat haar. Maar de reactie van Ritsuka is de meest voorkomende fout, een goed kapsel begint bij een goede knipbeurt en daarbij horend stylingadvies van de kapper.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Roer suiker met wat alcohol tot dat het stroperig wordt meng dit al roerend door je gel. Probeer het eerst met een beetje Het kan lukken of mislukken
Ritsuka
6 jaar geleden
Suiker en alcohol in gel?
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Weggooien en nieuwe kopen. Ik heb zelf rechtopstaande stekels. Daar gebruik ik L'Oréal studioline invisi fix of invisi hold voor. En eventueel gebruik ik er een haarlak bij wanneer mijn haar weer net iets te lang is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De alcohol verdampt de suiker versterkt de werking van gel .
Toen er nog gen gel te koop was en je wilde als man geen vette crème doopte menig kapper z'n kam in suiker water / of medicinale alcohol \met een geurtje om een Elvis kuif te kammen / vaak fixatief genoemd \ ja stijfsel of bruinbier werd ook gebruikt
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ken de truc met suikerwater (3 delen suiker oplossen in 1 deel warm water) ook, maar dit heeft dezelfde nadelen bij zwaar haar als gel. Suiker oplossen in alcohol is een advies dat je beter niet kunt proberen, alcohol droogt het haar uit. Bij stekeltjes werkt ook suikerwater perfect, terwijl een hanenkam omver zakt en plat op het hoofd komt te liggen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
behangerslijm ? :)

Antwoorden (1)

Gebruik gewone haargel, en wat vet van palmolive bijv. en dan wordt het een soort olie of wax.