ik heb heel vaak gespleten haar punten wat moet ik doen?

Ik heb altijd gespleten haar punten en droog haar wie kan mij helpen?
Wat moet ik er insmeren of masseren?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Haar
1.5K
Rieneke1
6 jaar geleden
Heb wel eens gelezen dat een supergladde sloop al veel scheelt.

Antwoorden (2)

Weinig shampoo gebruiken en regelmatig laten bijknippen!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank u wel ik zou het snel gaat proberen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Inderdaad, regelmatig laten knippen, maar ook minder wassen (1 keer per week is meestal ruim voldoende), met minder en een neutrale shampoo. Gebruik ook zo min mogelijk een föhn, stijltang, of krultang, doe je dat toch gebruik dan voor het gebruik van het hitteapparaat een heatprotector. Ook niet te heet wassen, lauw water is prima. Vraag ook eens advies aan je kapper, daarvoor hoef je hun vaak dure producten niet te kopen, vaak zijn er soort gelijke producten van een ander merk goedkoper te koop bij drogisterij, supermarkt, of zelfs de Action.
Tja.. Shampoo en conditioner merken zeggen vaak dat hun product werkt tegen gespleten haarpunten. Helaas klopt dit niet, als je haar gespleten is zal het zich niet meer herstellen. De enige manier om van gespleten haarpunten af te komen is toch echt de puntjes afknippen.
Om te voorkomen dat je haarpunten gaan splijten moet je het:
- Niet met heet water wassen
- Niet te vaak je haar met shampoo wassen en niet teveel shampoo gebruiken
- Als je stijl of golvend haar hebt moet je het niet kammen als het nat is
- Als je krullend of croes haar hebt moet je alleen kammen als het nat is (het liefst met conditioner erin)