Is vitamine E acetaat olie ook prima te gebruiken om haargroei te stimuleren?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Haar
7K
Cryofiel
6 jaar geleden
Nee.

Het beste antwoord

Vitamines zijn nuttig en nodig. Maar stimuleren ze de haargroei? Nee.

Het enige dat je kunt bereiken is dat een verstoorde haargroei terugkeert naar normaal. Meer dan dat zit er niet in.

Zelfs dat kun je alleen bereiken *als* de oorzaak ligt in een gebrek aan vitamine E, *en* als je je vitamine E aanvult via de voeding. En zelfs dan moet je alleen je tekort opheffen; meer aanvulling dan nodig is om een tekort op te heffen is zinloos, en kan zelfs schadelijk zijn voor je gezondheid.

Vitamine aanbrengen op de huid is zinloos. De huid neemt geen vitamines op - en zelfs dan is het aanvullen van een niet-bestaand tekort nergens voor nodig.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ken wel genoeg mensen die wimperserum gebruiken en waarvan je een duidelijke verschil kan zien. In die wimperserums zitten toch ook vitamines? Zijn dan zoveel mensen aan het zeveren. Het gaat dan echt om
een flinke groei van de wimpers door de wimperserum(vitaminebom).

Andere antwoorden (1)

Vitamines kunnen wel de haargroei stimuleren en mineralen ook. IJzer zal er bijvoorbeeld voor zorgen dat we meer rode bloedcellen aanmaken en daardoor meer zuurstof doorheen het lichaam sturen. Die zuurstof gaat ook naar de haarwortels waardoor ze naast zuurstof, via het bloed dus ook voedingsstoffen zullen ontvangen. IJzer is dus belangrijk.

Samen met ijzer hebben we vitamine B12 nodig om de rode bloedcellen aan te maken. B12 zal dus een soortgelijke functie als ijzer verrichten in het lichaam.

Verder zijn alle andere vitamines B (biotine, panthoteenzuur, inositol, niacine...) Allemaal belangrijk omdat ze de haarwortels of de haren op de één of andere manier zullen helpen. Bijna alle shampoo's bevatten vitamines B.

Biotine zal bijvoorbeeld:
Biotine zorgt voor gezonder haar door de elasticiteit te gaan verbeteren en het haar te beschermen tegen uitdroging. Droge haren zullen makkelijker breken dus daarmee wordt ook de levensduur van het haar verlengd. De haren worden ook duidelijk dikker wanneer een product met deze vitaminen voor haar gebruikt wordt.

Verder kan haaruitval veroorzaakt worden door stress, maar ook door teveel DHT of dihydrotestosteron. Daarom is het mineraal zink belangrijk. Zink zal onder meer stress helpen bestrijden en daarnaast ook een te hoge omzetting naar DHT tegenwerken.

Vitamine E tenslotte wordt gezien als een zeer belangrijke vitamine voor onze huid. Ze zal onze huid langer jong houden doordat ze zeer krachtig is tegen vrije radicalen. Of ze helpt om de haargroei te stimuleren? Individueel waarschijnlijk niet. Maar wat vitamine E wel doet is het bloed verdunnen. Wanneer het bloed dunner wordt kan er ook meer bloed naar het hoofd en dus naar de haarwortels. Waardoor die makkelijker gevoed worden met belangrijke stoffen. Wat dus ook de levensduur van het haar langer zal maken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
IJzer is inderdaad belangrijk voor het maken van rode bloedcellen. Maar meer ijzer betekent niet dat er meer rode bloedcellen komen. Dat gebeurt alleen als je een tekort aan ijzer hebt. Bij een tekort aan ijzer wil het lichaam wel meer rode bloedcellen maken, maar is dat niet mogelijk. Vul je het tekort aan,dan stel je het lichaam in staat de gewenste hoeveelheid rode bloedcellen te maken. Maar als je geen tekort hebt, kan het lichaam de gewenste hoeveelheid rode bloedcellen al maken. Als je dan ijzer toevoegt, zal het lichaam geen extra rode bloedcellen gaan maken, want dat is nergens voor nodig. Het ijzer zal ongebruikt worden uitgescheiden. Hooguit zul je een ijzervergiftiging oplopen... Hetzelfde geldt voor alle andere stoffen die je noemt. Natuurlijk zijn die belangrijk, en moet je dus geen tekort hebben. Maar meer nemen dan nodig is, is zinloos. Het kan zelfs schadelijk zijn voor de gezondheid, zoals bijvoorbeeld bij zink, magnesium of calcium.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Meestal, als iemand de haargroei wilt stimuleren. Dan is er ofwel een tekort aan voedingsstoffen ofwel is er stress. Ofwel een te hoog of te gevoelig voor DHT.