Hoe verf ik kersenzwart haar?

Ik heb gister een pakje haarverf gekocht maar het is echt veel te rood geworden en sommige plekken zijn nog blond achtig.

Wat moet ik nou doen? Aangezien haren ontkleuren het oranje zou kunnen maken en heel ernstig beschadigen.
En uitgroeien gaat maanden duren.
Heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Haar
1.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Sommige plekken zijn nog blondachtig, dat zegt genoeg. Als je blond bent, is deze kleur te donker en te rood. Wat je had moeten doen als je toch kersenzwart wilde, was voor-pigmenteren (welke kleur je daarvoor moest kiezen is afhankelijk van de kleur van je haar en de kleur die je wilt bereiken). Ook denk ik dat je de kleur hebt gekozen naar aanleiding van de foto op de verpakking, ook een veelvoorkomende fout, je weet immers niet welke kleur haar het model had voordat het gekleurd werd met deze kleur. Als je je haarkleur drastisch wilt veranderen ga dan naar een winkel waar ze je kunnen adviseren bij je kleurkeuze, zodat je deze fout niet meer maakt.
De beste oplossing nu is een bezoek aan de kapper, vraag wat zij voor je kunnen doen en wat dat gaat kosten (als dat van belang is).
Wat je ook kunt doen, is een colourremover bij de drogisterij kopen, maar ook daarmee is het resultaat niet te voorspellen, bovendien kun je dan je haar niet meer kleuren totdat je haar zich geheel vernieuwd heeft, doe je dat wel dan komt de foute kleur waarschijnlijk weer terug.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zal denk ik inderdaad even naar de kapper gaan, dankjewel!

Antwoorden (1)

Ik zou zeker zelf niets meer doen, stel dat je het nog erger maakt...
Vraag een goede kapper om advies! Succes.